Możliwość pracy zdalnej była jednym z benefitów najbardziej pożądanych przez pracowników. Elastyczne godziny pracy, czy opcja pracy z domu, zajmowały wysokie miejsca w zestawieniach oczekiwań pracowników względem pracodawcy. Obecnie znaczna część firm przeszła na pracę zdalną lub na stałe wprowadziła podział na dni pracy z biura oraz z domu. Powoduje to, że praca zdalna w wielu przypadkach jest rzeczywistością wymuszoną przez sytuację, a nie dodatkowym udogodnieniem.

JAK PRACOWNICY PODCHODZĄ DO PRACY ZDALNEJ?

Dla części pracowników wygoda pracy z domu skutkuje tym, że nie dopuszczają myśli o powrocie do pracy stacjonarnej. Również przy prowadzonych rozmowach rekrutacyjnych, kandydaci dopytują o tę formę pracy. Część z nich zdecydowanie chce pracować wyłącznie zdalnie, dla innych formuła realizowania obowiązków z domu nie sprawdziła się i szukają zatrudnienia w firmie, w której standardem jest obecność w biurze. Niesie to dla pracodawców kolejne wyzwania związane z tym, aby pogodzić oczekiwania zespołu z potrzebami biznesowymi. Będzie to zapewne powodowało w części sytuacji rotacje pracowników, a możliwość wyboru trybu pracy będzie jednym z bardziej istotnych elementów employer brandingu w najbliższym czasie.

Niemniej jednak, niezależnie od tego jak ułoży się podejście do pracy zdalnej po pandemii, na ten moment coraz częściej nie tylko nie jest ona dla pracowników benefitem, ale dodatkowo wypływa na konieczność zmiany podejścia do innych udogodnień czy dodatków. To kolejne z wyzwań z obszaru EB, przed którymi staną firmy.

CO ZASTĄPI PRACĘ ZDALNĄ NA LIŚCIE POŻĄDANYCH BENEFITÓW?

Jeśli temat pracy zdalnej wychodzi z obszaru udogodnień i trafia bardziej do warunków pracy, warto zadać sobie pytanie, co zastąpi ten benefit. Podobnie było z kilkanaście lat temu z laptopami, telefonami komórkowymi, czy samochodem służbowym – z benefitu stały się podstawowym narzędziem pracy. Kiedyś wpisywane w treść ogłoszenia o pracę, zwracały uwagę i przyciągały, teraz są standardem. W wielu branżach podejście do możliwości wyboru formy pracy czeka podobna droga.

Oczekiwania pracowników niewątpliwie zmieniły się w czasie pandemii. Z jednej strony ważne jest poczucie bezpieczeństwa i stabilizacja. Z drugiej strony, elastyczność w doborze benefitów i możliwość korzystania z nich z dowolnego miejsca. Dlatego też na znaczeniu zyskują platformy benefitów, które dają pracownikom możliwość wyboru tego, co jest dla nich ważne. Kompleksowe narzędzie nie tylko daje komfort pracownikom, ale także pozwala na łatwiejsze zarządzanie ofertą przez działy personalne. Umożliwia także dopasowanie działań do oczekiwań pracowników w każdym wieku.

Dla pewnej grupy zatrudnionych kluczowa będzie opieka medyczna, dla innych pakiety sportowe. Część osób chętniej będzie korzystać z benefitów z obszaru pasji i rozrywki lub ze wsparcia online dotyczącego zdrowia psychicznego.

Przygotowując się na zmiany oczekiwań pracowników w zakresie benefitów, warto dobrać takie rozwiązanie, które odpowie na zróżnicowane oczekiwania i w jednym miejscu zbierze cały wachlarz możliwości.

O tym na co zwrócić uwagę dobierając benefity dla pracowników, można doczytać w artykule o kafeteryjnych systemach benefitów.

Z kolei z dostępnymi możliwościami dopasowania oferty, warto zapoznać się pod adresem: https://zdrowafirma.medicover.pl/

 

Dopasuj ofertę do potrzeb swojej firmy

 

Autor:
Joanna Kamińska, HR Manager, psycholog, autorka bloga HRzPasja.pl