Model opieki Medicover

Medicover Polska wyróżnia unikatowy model opieki, którego celem jest udzielenie pomocy we właściwym czasie, miejscu i we właściwy sposób, w odpowiedzi na konkretną potrzebę medyczną. Pacjent trafia do specjalisty, który najszybciej rozwiąże jego problem zdrowotny.

Nasz model opieki obejmuje zarówno opiekę ambulatoryjną, jak i szpitalną, profilaktykę oraz pełną diagnostykę laboratoryjną i obrazową.

Jak opiekujemy się pacjentami?

  1. Zanim zaproponujemy rozwiązanie, ustalamy, jaki jest powód kontaktu – co niepokojącego się dzieje i jak możemy pomóc. Sprawdzamy to, zarówno kiedy pacjent kontaktuje się z nami przez infolinię, jak i przez platformę internetową lub aplikację.
  2. Proponujemy najlepsze rozwiązanie dla problemu zdrowotnego, czyli poradę właściwego specjalisty we właściwym czasie i miejscu. Jeżeli przed wizytą potrzebne jest wykonanie badania, kierujemy pacjenta do lekarza pierwszego kontaktu, który je zleci. Lekarz pierwszego kontaktu dostępny jest podczas standardowej wizyty, ale również online i telefonicznie przez 7 dni w tygodniu. Co ważne – pacjent zawsze otrzyma informację o tym, jak powinien właściwie przygotować się do badania.
  3. Udostępniamy usługi odpowiadające najczęstszym problemom zdrowotnym, takie jak Medicover Express – w przypadku przeziębienia i grypy oraz Poradnia Bólu Pleców.
  4. Zatrudniamy doświadczoną kadrę medyczną i zapewniamy standardy postępowania w poszczególnych specjalnościach. Diagnostykę i leczenie prowadzimy zgodnie z najnowszą wiedzą medyczną. Kontrolujemy prawidłowość i skuteczność leczenia oraz zadowolenie pacjentów z wizyty.
  5. Nasi lekarze mają dostęp do kompletnej, elektronicznej dokumentacji medycznej pacjentów. Dzięki systemom informatycznym regularnie otrzymują informację zwrotną na temat zadowolenia pacjentów i prawidłowości swojego postępowania.
  6. Udostępniamy różne drogi kontaktu z naszymi lekarzami – telefon, wiadomość online, czat, zamawianie recept na stale przyjmowane leki oraz tradycyjną wizytę. Informujemy pacjenta o wynikach jego badań i zaleceniach. Jeżeli wynik badania wymaga natychmiastowego działania, lekarz kontaktuje się z pacjentem telefonicznie.
  7. Wszystkie pacjentki mają możliwość wyboru ginekologa prowadzącego, a w okresie ciąży – ginekologa prowadzącego ciążę.
  8. W nagłych sytuacjach gwarantujemy całodobową, pilną pomoc medyczną Hot Line Medicover, w ramach której udzielamy porad medycznych, możemy zorganizować wizytę domową, wysłać pogotowie lub przekazać niezbędne informacje dotyczące miejsc, w których pacjent uzyska szybką pomoc.
  9. Zachęcamy do zdrowego stylu życia. Dbamy o wykonywanie badań profilaktycznych zgodnych z najnowszą wiedzą medyczną.
  10. Pacjenci, którzy nie posiadają pakietu medycznego w Medicover Polska, mogą skorzystać z naszych porad w formie pojedynczych usług płatnych, jak wizyty lekarskie, badania diagnostyczne oraz pakiety badań i konsultacji.

Opieka – korzyści dla pacjentów:

  • Pacjent w każdej chwili ma dostęp do pomocy medycznej przez telefon lub internet.
  • Pacjent wskazuje przyczynę kontaktu, a my proponujemy mu najbardziej skuteczne rozwiązanie, tak by uzyskał pomoc i potrzebne zalecenia. Dzięki temu pacjent nie musi wiedzieć, do jakiego specjalisty powinien się udać.
  • Krótszy proces diagnostyki przyspiesza rozpoczęcie leczenia i powrót do zdrowia.
  • Otwarta i życzliwa komunikacja oraz różne kanały kontaktu z lekarzem powodują, że pacjent nie czuje się zagubiony i wzrasta jego poczucie bezpieczeństwa.
  • Pacjent nie traci czasu na niepotrzebne wizyty i badania oraz na dojazd do centrum medycznego. Jeżeli jest to możliwe, otrzymuje pomoc bez wychodzenia z domu.
  • Poprzez aplikację mobilną i portal Medicover Online pacjent ma stały dostęp do swoich wyników badań, zaleceń lekarskich, historii wizyt i przyjmowanych leków. Może czatować i wymieniać wiadomości z lekarzem, a także zamówić online receptę na stale przyjmowane leki.