Ambulatoryjna Pomoc Doraźna w WarszawiePilna wizyta doraźna w ramach Ambulatoryjnej Pomocy Doraźnej jest realizowana w Szpitalu Medicover wyłącznie po wcześniejszym kontakcie z Hot Line Medicover 500 900 999. Pacjentów z objawami grypy czy przeziębienia lub z podejrzeniem zakażenia koronawirusem prosimy, aby zostali w domu i umówili poradę telefoniczną z lekarzem Medicover korzystając z aplikacji Medicover OnLine lub skontaktowali się z lekarzem internistą, pediatrą przez Telefoniczną Poradę Medyczną 500 900 510. |
Spis treści:
- Jak uzyskać pomoc w nagłej sytuacji?
- Jak uzyskać pomoc po godzinach pracy Centrów Medicover i Centrum Obsługi Klienta?
- Jak ratować?
- Pogotowie Ratunkowe Medicover - obszar udzielania świadczeń
- Wizyty domowe - obszar udzielania świadczeń
- Ambulatoryjna pomoc doraźna
- Warunki ubezpieczenia w podróży obowiązujące do umów podpisanych do 28.02.18
- Warunki ubezpieczenia w podróży obowiązujące dla pozostałych umów
Jak uzyskać pomoc w nagłej sytuacji?

Pomoc w nagłej sytuacji można uzyskać dzwoniąc bezpośrednio do Hot Line Medicover (500 900 999).
Hot Line Medicover - to całodobowa linia pierwszej pomocy medycznej, której dyspozytorzy (pielęgniarki/pielęgniarze, ratownicy medyczni):
- organizują pomoc doraźną wskazując najbliższą placówkę medyczną, w której pacjent otrzyma odpowiednią pomoc
- organizują lokalną interwencję zespołu Pogotowia Ratunkowego w przypadkach nagłych zachorowań lub wypadków
- kierują na konsultacje do lekarza pomocy doraźnej
- organizują wizytę domową - wizyty lekarzy pomocy doraźnej internistycznej lub pediatrycznej oraz wizyty pielęgniarki związane z wykonaniem zabiegu pielęgniarskiego zleconego przez lekarza Centrum Medicover
Dyspozytorzy medyczni pozostają do dyspozycji pacjentów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Jak uzyskać pomoc po godzinach pracy Centrów Medicover i Centrum Obsługi Klienta?
Pomoc w sytuacji nagłego pogorszenia stanu zdrowia, po po godzinach pracy Centrów Medicover i Centrum Obsługi Klienta można uzyskać dzwoniąc bezpośrednio do Hot Line Medicover na numer 500 900 999.
Jak ratować?
O życiu poszkodowanego decydują pierwsze minuty. Udzielaj pomocy zgodnie z przedstawionymi instrukcjami:
![]() | 1. Sprawdź, czy wokoło jest bezpiecznie!
4. W miarę możliwości zapewnij sobie pomoc drugiej osoby. |
![]() | 6. Rozpocznij uciskanie klatki piersiowej (rys. 2):
|
![]() | 7. Udrożnij drogi oddechowe poszkodowanego. Połóż jedną dłoń na czole poszkodowanego, palce drugiej dłoni pod brodę i odchyl jego głowę do tyłu (rys. 3). |
![]() | 8. Wykonaj 2 oddechy ratunkowe, używając maseczki (rys. 4):
9. Kontynuuj uciskanie klatki piersiowej i oddechy ratunkowe do czasu:
|
Dopuszcza się prowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej tylko za pomocą uciśnięć klatki piersiowej, bez oddechów ratunkowych (technika Hands-OnlyTM). Uciskaj wówczas szybko i mocno bez przerwy.
Jeśli poszkodowany jest nieprzytomny skontaktuj się z Hot Line Medicover 500 900 999
Dyspozytor pomoże Ci w udzielaniu pomocy i wyśle karetkę pogotowia.
W przypadku problemów połączeniem prosimy o wybranie numeru 999 lub 112.
Algorytm opracowany jest zgodnie ze standardami AHA 2015. Niniejsze materiały nie zastępują szkolenia i treningu. Stanowią jedynie przypomnienie podstawowych wiadomości zdobytych w czasie szkoleń. Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem, treningiem bądź symulacjami ratowniczymi, skontaktuj się z Akademią Ratownictwa Medicover: akademia.ratownictwa@medicover.pl
Pogotowie Ratunkowe Medicover - obszar udzielania świadczeń
Pogotowie Ratunkowe należy wezwać wyłącznie w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub w stanach nagłych, które mogą prowadzić do istotnego uszczerbku na zdrowiu. Decyzję o wyjeździe Pogotowia zawsze podejmuje dyspozytor medyczny w oparciu o zebrany wywiad medyczny.
Aby wezwać Pogotowie Ratunkowe, należy zadzwonić pod numer Hot Line Medicover - 500 900 999. Dyspozytorzy medyczni pozostają do dyspozycji pacjentów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Pogotowie ratunkowe - obszar udzielania świadczeń:
Kraków, Warszawa Wrocław - Zapewniamy całodobowe usługi Pogotowia Ratunkowego Medicover.
Pogotowie Medicover udziela pomocy w następującym obszarze:
- Kraków - w promieniu 30 km od budynku Sukiennice, Rynek Główny 1
- Warszawa - w promieniu 30 km od budynku Intraco, ul. Stawki 2
- Wrocław - w promieniu 30 km od Ratusza, Rynek - Ratusz 1
Karetki Medicover wyposażone są zgodnie z najnowszymi standardami. Umożliwiają ratowanie życia transport pacjentów w różnym stanie klinicznym.
Transport pacjentów odbywa się pod opieką wysokokwalifikowanej kadry medycznej. W skład zespołu medycznego wchodzą trzy osoby: lekarz, pielęgniarz lub ratownik medyczny oraz kierowca - ratownik medyczny.
Pozostałe lokalizacje:
W miejscowościach, w których Pogotowie miejskie przyjmuje zgłoszenia od Medicover, dyspozytorzy Hot Line Medicover wzywają Pogotowie miejskie lub przełączają do niego rozmowę.
Tam, gdzie Pogotowie miejskie wymaga bezpośredniego kontaktu telefonicznego z poszkodowanym lub osobą z jego otoczenia, dyspozytorzy Hot Line Medicover poinformują rozmówcę o potrzebie bezpośredniego kontaktu z Pogotowiem miejskim (numer 999 lub 112).
Wizyty domowe - obszar udzielania świadczeń
Umówienie wizyty domowej:
Aby umówić wizytę domową, należy zadzwonić pod numer Hot Line Medicover: 500 900 999. Dyspozytorzy medyczni pozostają do dyspozycji pacjentów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Uprawnienia do wizyt domowych:
W przypadku osób posiadających dostęp do usługi "opieka w miejscu zachorowania ze wskazań medycznych", decyzję o realizacji wizyty domowej – na podstawie otrzymanych od pacjentów informacji - zawsze podejmuje dyspozytor medyczny Hot Line Medicover. W przypadku braku wskazań medycznych do realizacji wizyty domowej, lekarz dyżurny lub dyspozytor udzieli zaleceń i wskazówek dotyczących dalszego postępowania.
Obszar udzielania świadczeń:
Wizyty domowe realizujemy w następującym obszarze:
- Warszawa - w promieniu 30 km od budynku Intraco, ul. Stawki 2
- Łódź - w promieniu 30 km od budynku Galeria Łódzka, al. Piłsudskiego 15/23
- Kraków - w promieniu 30 km od budynku Sukiennice, Rynek Główny 1
- Katowice, Gliwice - w promieniu 30 km od Ronda im. Gen. Jerzego Ziętka
- Wrocław - w promieniu 30 km od Ratusza, Rynek - Ratusz 1
- Poznań - w promieniu 30 km od budynku PFC, pl. Andersa 5
- Trójmiasto - w promieniu 30 km od budynku Hala Oliwia, ul. Bażyńskiego 1 (z wyłączeniem Helu)
- Lublin - w promieniu 30 km od Ratusza Miejskiego, pl. Władysława Łokietka 1
- Szczecin - w promieniu 30 km od budynku Centrum Pazim, pl. Rodła 8
- Bydgoszcz - w granicach administracyjnych miasta
- Białystok - w granicach administracyjnych miasta
- Bielsko-Biała - w promieniu 10 km od granic administracyjnych miasta
- Olsztyn - w promieniu 30 km od budynku SDG SIGMA, al. Piłsudskiego 44A.
Dodatkowo, usługa "opieka w miejscu zachorowania ze wskazań medycznych" jest realizowana przez wybrane placówki współpracujące.
Informacja o zakresie usług świadczonych przez placówki współpracujące podana jest na stronie www.medicover.pl w sekcji Placówki medyczne. Decyzję o realizacji wizyty domowej przez daną placówkę współpracującą, każdorazowo podejmuje lekarz tej placówki.
Osoby, które w ramach programu opieki Medicover posiadają dostęp do usługi ‘opieka w miejscu zachorowania bez wskazań medycznych’, mają możliwość wezwania wizyty domowej na życzenie.
W sezonie zwiększonej zachorowalności usługa wizyta domowa bez wskazań medycznych może być realizowana następnego dnia.
Ambulatoryjna pomoc doraźna
Potrzebujesz pomocy w nagłym wypadku? Zadzwoń na Hot Line Medicover
500 900 999!
Nasi konsultanci pozostają do Państwa dyspozycji 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Usługi Ambulatoryjnej Pomocy Doraźnej oferowane są:
- bezpłatnie - wszystkim osobom uprawnionym do realizacji usług medycznych w ramach przysługujących im zakresów opieki medycznej z tytułu opieki abonamentowej lub ubezpieczeniowej Medicover.
- odpłatnie - wszelkie usługi wykraczające poza zakres posiadanego abonamentu lub ubezpieczenia Medicover oraz te realizowane dla osób nieobjętych opieką Medicover są świadczone na zasadach jednorazowej odpłatności.
Warunki ubezpieczenia w podróży obowiązujące do umów podpisanych do 28.02.18
- W ramach Umowy Opieki Medycznej:
- obowiązujące dla Karty Niebieskiej Prestige, Srebrnej, Złotej i Platynowej - numer polisy 4020900601 (pobierz plik, zakres i sumy ubezpieczenia)
- obowiązujące dla Programów Opieki Medycznej w ramach OWŚU nr 1/2009 wprowadzonego do obrotu 15.04.2009 - numer polisy 4020900602 (pobierz plik)
Warunki ubezpieczenia w podróży obowiązujące dla pozostałych umów
- W ramach umowy opieki medycznej: obowiązujące dla dostępnych Programów Opieki Medycznej dodatkowo zawierających wariant ubezpieczenia w Podróży w ramach wszystkich OWŚU wprowadzonych do obrotu począwszy od 14.03.2011: polisa nr 4020900441 (zastępuje polisę nr 0202008093) (pobierz plik)
- W ramach Grupowego Ubezpieczenia Zdrowotnego dla firm: polisa nr 4020900442 (zastępuje polisę nr 0202008091) (pobierz plik)
- W ramach Indywidualnego Ubezpieczenia Zdrowotnego Complex, Complex+, Elite, Elite+, Elite dla Maluszka, Elite dla Maluszka+: polisa nr 4020900443 (zastępuje polisę nr 0202008092) (pobierz plik)
Zgłaszanie szkody:
Colonnade Insurance S.A w Polsce,
+ 48 22 483 39 70
(zgłoszenia w języku polskim i angielskim)