Masz pytanie dotyczące obsługi administracyjnej? Skorzystaj z Asystenta Pomocy. Tu szybko znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań i pomoc w rozwiązaniu różnych problemów.
Wybierz kategorię i interesujący Cię temat. Zobacz, jak szybko możesz otrzymać odpowiedź na nurtujące Cię pytanie. |
Czym jest i w czym pomoże Ci Asystent Pomocy
Asystent Pomocy to interaktywna baza wiedzy, która zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez klientów biznesowych Medicover. Dotyczą one obsługi administracyjnej związanej z umową o świadczenie usług medycznych - płatności, faktury, Medycyna Pracy, korzystanie z aplikacji e-Member.
KROK 1. Upewnij się, że nie korzystasz z systemu operacyjnego Windows XP, Winows XP SP3, Windows Vista oraz Mac OS starszy niż w wersji 10.9.
KROK 2. Upewnij się, że korzystasz z wybranej przeglądarki internetowej (Chrome od wersji 83, Firefox od wersji 78, Edge od wersji 81, iOS od wersji 13.2, Safari od wersji 13.
KROK 3. Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy.
KROK 1. Aby wygenerować nowe hasło, przejdź na stronę logowania do aplikacji:
https://e-member.medicover.pl/
KROK 2. Kliknij „Nie pamiętam hasła”.
KROK 3. Na ekranie wyświetli się okno generowania hasła.
KROK 4. W polu „Użytkownik” wpisz: Indywidualny numer Klienta*: np. 6509999900003 oraz wybierz opcję „Wygeneruj nowe hasło”.
KROK 5. Otrzymasz od nas e-mail, w którym kliknij link: „Zresetuj hasło”.
KROK 6. Link przeniesie Cię na stronę aplikacji e-Member, na której stworzysz nowe hasło zgodne z regułami bezpieczeństwa.
KROK 7. Po zatwierdzeniu nowego hasła zaloguj się, korzystając z nowych danych. Indywidualny numer Klienta (login) widnieje w tytule maila oraz w zahasłowanym pliku PDF, do którego hasło przychodzi w drugiej wiadomości.
Jeżeli nadal nie możesz zalogować się do aplikacji, prosimy o wypełnienie Formularza Kontaktowego. Skontaktuje się z Tobą pracownik Zespołu Administracji Kontraktami.
Nazwa Użytkownika/ Indywidualny Numer Klienta jest nadawany osobie wyznaczonej do kontaktu przez Opiekuna Administracyjnego.
Odszukaj na poczcie e-mail od Medicover z tytułem "Aplikacja e-Member - dane dostępowe dla Użytkownika 65....". Wraz z e-mailem przekazane zostały dane do logowania do aplikacji.
Jeżeli nadal nie możesz zalogować się do aplikacji, prosimy o wypełnienie Formularza Kontaktowego. Skontaktuje się z Tobą pracownik Zespołu Administracji Kontraktami.
Skontaktuj się ze swoim Pracodawcą, aby potwierdzić dostęp do aplikacji. W przypadku konieczności nadania nowego dostępu do aplikacji pobierz "Wniosek o nadanie dostępu do e-Member".
Wniosek należy wypełnić oraz podpisać przez osobę upoważnioną, a następnie wysłać oryginał do Medicover.
Po otrzymaniu wniosku pracownik Zespołu Administracji Kontraktami przypisze dostęp i wyśle dane do logowania.
Aby zalogować się do aplikacji, przejdź na stronę:
https://e-member.medicover.pl/
Po kilkukrotnym wpisaniu błędnego hasła okno logowania do aplikacji zostaje zablokowane. Blokada trwa około 15 minut.
Po tym czasie można ponownie przystąpić do logowania.
Aby ponownie nie doprowadzić do blokady, zalecane jest odświeżenie hasła poprzez funkcję "Nie pamiętam hasła".
Pobierz Przewodnik po Aplikacji e-Member. Opis rejestracji znajdziesz na stronie 6.
Jeżeli nadal nie możesz zalogować się do aplikacji, prosimy o wypełnienie Formularza Kontaktowego. Skontaktuje się z Tobą pracownik Zespołu Administracji Kontraktami.
Pobierz Przewodnik po Aplikacji e-Member. Opis rejestracji znajdziesz na stronie 13.
Jeżeli nadal nie możesz zalogować się do aplikacji, prosimy o wypełnienie Formularza Kontaktowego. Skontaktuje się z Tobą pracownik Zespołu Administracji Kontraktami.
Nową rejestrację do programu opieki medycznej możesz zrealizować w dowolnym dniu miesiąca.
Rejestracja może być zrealizowana z datą bieżącą lub z datą ustaloną w przyszłości.
Aplikacja e-Member nie umożliwia realizacji zmian z datą wsteczną.
Pobierz Przewodnik po Aplikacjii e-Member. Opis zmian w członkostwie znajdziesz od strony 16.
Jeżeli nadal nie możesz zalogować się do aplikacji, prosimy o wypełnienie Formularza Kontaktowego. Skontaktuje się z Tobą pracownik Zespołu Administracji Kontraktami.
Nową rejestrację do programu opieki medycznej możesz zrealizować w dowolnym dniu miesiąca. Rejestracja może być zrealizowana z datą bieżącą lub z datą ustaloną w przyszłości. Aplikacja e-Member nie umożliwia realizacji zmian z datą wsteczną.
Pobierz Przewodnik po Aplikacjii e-Member. Opis zmian wyrejestrowania z opieki znajdziesz na stronie 16 pkt. 8.1, 8.2, 8.3.
Jeżeli nadal nie możesz zalogować się do aplikacji, prosimy o wypełnienie Formularza Kontaktowego. Skontaktuje się z Tobą pracownik Zespołu Administracji Kontraktami.
Aby wyrejestrować członka rodziny poprzez aplikację
e-Member:
1. Przejdź do Listy Pracowników,
2. Edytuj osobę (pracownika), którego członka rodziny chcesz wyrejestrować z opieki,
3. Użyj opcji Zakończ Program przy wybranym członku rodziny.
WAŻNE! Wyrejestrowanie ostatniego członka rodziny nie powoduje automatycznej zmiany programu na program pojedynczy. Aby przepisać pracownika na program pojedynczy, użyj opcji Zmień Program.
Wyrejestrowanie z programu opieki medycznej możesz zrealizować w każdym dniu miesiąca, jednak z datą zakończenia nie wcześniej niż z ostatnim kalendarzowym dniem bieżącego miesiąca. Na przykład w dniu 21.09.2020 możesz zakończyć opiekę z dniem 30.09.2020. Aplikacja
e-Member nie umożliwia realizacji zmian z datą wsteczną.
Aby zapoznać się z ofertą Medicover, prosimy o kontakt z Doradcą Biznesowym.
Raport przedstawia listę osób objętych opieką w ramach umowy z Medicover. Są to pracownicy oraz członkowie rodzin na kartach rodzinnych.
Aby wygenerować raport, zaloguj się do aplikacji e-Member -> sekcja: Raporty -> Kliknij w "Idź do raportu".
Raport przedstawia listę osób, które ze względu na określony limit wieku na karcie będą miały zakończoną opiekę w ciągu 2 miesięcy od wygenerowania raportu. Raport przedstawia dokładną datę zakończenia opieki.
Aby wygenerować raport, zaloguj się do aplikacji e-Member -> sekcja: Raporty -> Kliknij w "Idź do raportu".
Raport przedstawia listę osób zarejestrowanych do opieki, które nie mają uzupełnionych danych osobowych takich jak numer telefonu, adres e-mail.
Możesz uzupełnić brakujące dane na podstawie informacji udostępnionych przez pracownika w deklaracji przystąpienia do opieki.
Aby wygenerować raport, zaloguj się do aplikacji
e-Member -> sekcja: Raporty -> Kliknij w "Idź do raportu".
Raport przedstawia pełną historię zmian realizowanych na danych osobowych pracowników. Umożliwia sprawdzenie, które dane zostały zmienione, kiedy i przez jakiego użytkownika.
Aby wygenerować raport, zaloguj się do aplikacji e-Member -> sekcja: Raporty -> Kliknij w "Idź do raportu".
Zmiana nazwiska pracownika lub członka rodziny jest możliwa do zrealizowania poprzez wysłanie zgłoszenia przez osobę uprawnioną przez Klienta do kontaktów w sprawach osób uprawnionych do opieki. Zgłoszenie należy wysłać na adres Opiekuna Administracyjnego.
W związku z obowiązującymi przepisami prawa nie ma możliwości, aby osoby trzecie zmieniały dane z poniższej grupy: imię, nazwisko, data urodzenia, PESEL. Takie informacje może zmienić tylko osoba, której one dotyczą. Zmiany można dokonać bezpośrednio w Centrum Medicover za okazaniem ważnego dokumentu tożsamości.
Zmiana danych teleadresowych osoby uprawnionej może być dokonana na kilka sposobów:
1. W aplikacji Medicover OnLine bezpośrednio przez pacjenta - w tym celu przekaż pracownikowi informację o takiej możliwości. Dowiedz się, jak uzyskać dostęp do aplikacji Medicover OnLine: https://www.medicover.pl/mol/
2. W aplikacji e-Member, poprzez edytowanie danych Pracownika: numer telefonu, adres e-mail, adres zamieszkania/zameldowania.
3. Podczas wizyty w Centrum Medicover, u pracownika Recepcji.
Jeżeli chcesz otrzymywać druk faktury elektronicznej bezpośrednio na pocztę e-mail, wypełnij Oświadczenie, a następnie wyślij je do Zespołu Administracji Kontraktami na adres DAK@medicover.pl lub do swojego Opiekuna Administracyjnego.
Niezależnie od rodzaju adresu e-mail (zbiorczy lub imienny), niezbędne jest wskazanie osoby odpowiedzialnej za odbiór faktur. Prosimy o wypełnienie wszystkich pól w Oświadczeniu.
Jeżeli chcesz otrzymywać fakturę elektroniczną na pocztę
e-mail, wypełnij Oświadczenie, a następnie wyślij na adres e-mail swojego Opiekuna Administracyjnego lub na adres DAK@medicover.pl
Aby zmienić osobę upoważnioną do odbioru faktur elektronicznych, pobierz i wypełnij Oświadczenie.
Druk Oświadczenia wraz ze wskazaniem osób, którym należy uprawnienia odebrać, wyślij na adres e-mail swojego Opiekuna Administracyjnego lub na adres DAK@medicover.pl.
Aby dodać kolejną osobę upoważnioną do odbioru faktur elektronicznych, pobierz i wypełnij Oświadczenie.
Oświadczenie wyślij na adres e-mail swojego Opiekuna Administracyjnego lub na adres DAK@medicover.pl
Aby pobrać specyfikację do e-Faktury:
Aby pobrać e-Fakturę:
Lista wystawionych faktur jest dostępna w aplikacji e-Member. Po zalogowaniu do aplikacji przejdź w zakładkę "Lista faktur".
Informacja o zmianie danych wraz z dokumentem potwierdzającym (np. wyciąg z KRS, CEiDG) należy wysłać na adres e-mail swojego Opiekuna Administracyjnego lub na adres DAK@medicover.pl
Notę korygującą do zmian w danych firmy należy wysłać na adres:
Medicover
Al. Jerozolimskie 96
00-806 Warszawa
Podpisaną notę odeślemy na wskazany nam adres do korespondencji.
Korekty do faktur są wystawiane do zmian, które nastąpiły na liście osób uprawnionych w okresie już zafakturowanym.
Aby poznać szczegóły faktury korygującej:
W przypadku zagubienia faktury należy ponownie pobrać ją w aplikacji e-Member z zakładki "Lista faktur".
Fakturę możesz również odszukać na skrzynce pocztowej, która została nam wskazana do wysyłania e-Faktur. Faktury elektroniczne w formacie PDF wysyłamy z adresu faktura@medicover.pl.
Uprzejmie informujemy, że dopuszczamy realizację płatności za usługi medyczne Medicover poprzez obciążenie Państwa karty kredytowej. Warunkiem skorzystania z tej możliwości jest wypełnienie formularza Upoważnienie do obciążenia karty kredytowej:
Upoważnienie Medicover >>
Upoważnienie Medicover Försäkrings >>
a następnie przekazanie go do Działu Obsługi Klienta. Informujemy, że akceptujemy wyłącznie karty kredytowe VISA i MasterCard. Proces obciążenia kart kredytowych odbywa się w każdym tygodniu miesiąca – zazwyczaj w ostatnim dniu roboczym danego tygodnia. Prosimy o udostępnienie środków na karcie.
Płatność gotówką możliwa jest w godzinach otwarcia punktów Medicover – adresy poszczególnych placówek można znaleźć tutaj >>
Mając na uwadze bezpieczeństwo obiegu nadpłaconych środków, ich zwrot nie odbywa się automatycznie, a na wyraźny wniosek osoby uprawnionej do uzyskania zwrotu, tj.:
1. W przypadku osób fizycznych jest to osoba, która podpisała umowę lub inna osoba pisemnie przez nią upoważniona,
2. W przypadku firm są to osoby wpisane do KRS lub inne osoby upoważnione przez firmę.
Zwrot nadpłaty może być dokonany wedle Państwa dyspozycji:
a) na konto, z którego płatność została dokonana – w przypadku Klientów płacących przelewem;
b) na konto, z którego pobierana jest płatność przez Medicover - w przypadku Klientów, którzy mają formę płatności „polecenie zapłaty”;
c) na konto inne niż to, z którego Klient wykonał przelew – gdy jest to wyraźnie wskazane we wniosku o zwrot należności;
d) na kartę, z której Medicover pobiera opłaty - w przypadku Klientów, którzy mają w umowie określoną formę płatności „karta kredytowa”.
W uzasadnionych przypadkach, na pisemną prośbę Klienta, zwrot może być dokonany na podane przez Klienta konto bankowe. Nie ma możliwości zwrotów nadpłat na kartę kredytową Klientom, którzy mają w umowie określoną formę płatności przelewem, gotówką lub mają usługę polecenia zapłaty.
Zachęcamy do kontaktu z Działem Windykacji Medicover. Preferowane formy kontaktu:
1. Zgłoszenie e-mail na adres: windykacja@medicover.pl;
2. Telefonicznie pod numerem telefonu 500 900 717;
3. Listownie na adres: Al. Jerozolimskie 96, 00-807 Warszawa (z dopiskiem: „Dział Windykacji”);
Blokada dostępu do usług medycznych następuje wobec zaległości w płatnościach. O saldach należnych do zapłaty Zespół Windykacji Medicover każdorazowo informuje Państwa korespondencyjnie (list/e-mail).
W przypadku wątpliwości dot. salda zadłużenia, zachęcamy do kontaktu z Zespołem Windykacji.
Usługi medyczne odblokowywane są pod warunkiem wpłaty całej zaległości i po jej zaksięgowaniu w systemie finansowym.
W celu usprawnienia procesu księgowania zachęcamy do przesłania potwierdzenia wpłaty na adres e-mail: windykacja@medicover.pl
Potwierdzenia wpłaty wraz z dyspozycją odblokowania dostępu do usług medycznych, które wpłyną:
Zespół Windykacji Medicover przekazuje do obsługi Kancelarii Prawnej należności, w których przewidziane kroki windykacyjne zostały wyczerpane. Należności te docelowo będą dochodzone w postępowaniu sądowym, co może powodować dodatkowe koszty po stronie zobowiązanej.
W przypadku, gdy otrzymaliście Państwo telefon/ korespondencję od Kancelarii Prawnej ws. zaległości na rzecz Medicover - rekomendujemy niezwłoczne uregulowanie należności wskazanych w wezwaniu.
Zarówno Kancelaria Prawna jak i Zespół Windykacji Medicover udzieli Państwu niezbędnych informacji dla pomyślnego, polubownego zakończenia sprawy.
Gdy odnotowujemy brak reakcji na ostateczną korespondencję i kontakt telefoniczny, zmuszeni jesteśmy poczytywać to jako brak woli porozumienia się w kwestii uregulowania należności, którą kierujemy na ścieżkę sądowo-egzekucyjną.
Aby uzyskać dostęp do modułu Medycyny Pracy, konieczne jest podpisanie Umowy przekazania/ powierzenia danych osobowych.
W tym celu prosimy o kontakt z Doradcą Biznesowym.
KROK 1. Aby rozpocząć pracę ze skierowaniami dla osób z Twojej firmy, kliknij „Medycyna pracy".
KROK 2. Aby wystawić e-Skierowanie, kliknij „Wystaw skierowanie”.
KROK 3. Zdecyduj, czy chcesz wystawić e-Skierowanie dla nowej osoby czy dla osoby, która jest zatrudnionym pracownikiem.
Aby uzyskać dostęp do modułu Medycyny Pracy, konieczne jest podpisanie Umowy przekazania/powierzenia danych osobowych.
W tym celu prosimy o kontakt z Doradcą Biznesowym.
Faktury za wstępne badania Medycyny Pracy są wystawiane:
1. Po 90 dniach od realizacji badań, jeżeli Pracownik nie został zgłoszony do opieki medycznej;
2. Jeżeli pracownik zgłoszony do opieki nie był nią objęty przez co najmniej 12 miesięcy.
Szczegóły zostały zawarte w Umowie opieki medycznej.
Faktura za okresowe badania Medycyny Pracy są wystawiane w ciągu 30 dni od realizacji badań, jeżeli pracownik nie jest zgłoszony do opieki medycznej.
Faktury za okresowe badania medycyny pracy są wystawiane w ciągu 30 dni od realizacji badań, jeżeli pracownik nie jest zgłoszony do opieki medycznej.
Aby pobrać raport „Orzeczenia Medycyny Pracy z upływającym terminem ważności”:
Aby pobrać raport „Orzeczenia Medycyny Pracy – wygasłe”: