Świadczenia pozapłacowe, czyli jak zachęcić pracownika do podjęcia pracy?

Rynek pracy ulega ciągłym przeobrażeniom. Wielu pracodawców ma świadomość, jak ważne jest pozyskanie dobrego pracownika, rzetelnego i kompetentnego, z odpowiednim wykształceniem i doświadczeniem. Rynek pracownika wymusił niejako zmianę nastawienia pracodawcy, który często zabiega o pozyskanie dobrego podwładnego. Czym kuszą firmy?

Benefity pozapłacowe - odpowiedź na zmieniające się potrzeby

Obecnie oferta związana wyłącznie z wynagrodzeniem może okazać się niewystarczająca. Pracownicy, szczególnie ci najlepsi, przywiązują wagę również do detali. To właśnie w odpowiedzi na ich oczekiwania rynek benefitów pozapłacowych stale się rozwija, a wiele firm rozważa wprowadzenie nowych korzyści związanych z zatrudnieniem. Charakter benefitów jest dość zróżnicowany i zależy także od charakteru pracy. Specjaliści cenią sobie dostęp do dodatkowych szkoleń organizowanych bądź refundowanych przez firmę, choć niesłabnącą popularnością cieszy się nadal dostęp do karty sportowej czy pakiety prywatnej opieki medycznej. W tym przypadku wiele osób zwraca również uwagę na ich zakres. Im szerszy pakiet, tym jest on atrakcyjniejszy dla potencjalnego lub obecnego pracownika.

Badania preferencji pracowników

Wiele firm decyduje się na przeprowadzanie badań dotyczących preferencji pracowników, aby możliwe było dostosowanie oferty dodatkowych korzyści do potrzeb i oczekiwań. Również firmy zewnętrzne zajmują się prowadzeniem tego typu sondaży. Jak wynika z informacji, pakiety prywatnej opieki medycznej wpływają korzystnie na poczucie bezpieczeństwa pracowników i ich rodzin, wpływając jednocześnie na kreowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy. Dbanie o zdrowie pracownika jest już swego rodzaju standardem. Pozornie wydawać by się mogło, że wdrożenie rozwiązań niezwiązanych z wynagrodzeniem to wartość dodana wyłącznie dla pracownika. Jednak specjaliści zwracają uwagę, że to kwestia bardziej złożona, przynosząca korzyści obu stronom.