Podpowiadamy jak niewielkim kosztem wprowadzić well-being do firmy!

Najatrakcyjniejsze benefity oferowane przez pracodawców to te, które wspierają fizyczny i psychiczny dobrostan pracownika. Według raportu CBRE, za 10 lat dla 80% kandydatów wybierających pracodawcę decydującym czynnikiem będzie  realizowanie przez niego strategii well-being. Zważywszy jednak, że każdemu co innego poprawia samopoczucie, idealnym rozwiązaniem jest Platforma Benefitowa Medicover Benefits pozwalająca dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb każdego zatrudnionego.

Zdaniem eksperckiego portalu Well.hr, well-being nie jest tylko krótkotrwałą modą, bo Polacy przywiązują coraz większą wagę do jakości życia – równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. Oczekują od pracodawców podejmowania dodatkowych działań mających na celu poprawę ich dobrostanu. Pracodawcy muszą uwzględniać te oczekiwania, zwłaszcza że trendy demograficzne są niekorzystne. W ciągu najbliższych 10 lat będzie o 2 mln więcej osób powyżej 60 roku życia. To tak jakby, ich liczba zwiększyła się o miasto wielkości Warszawy. Polskę czeka dalszy spadek liczby ludności w wieku produkcyjnym. W 2025 r. na polskim rynku pracy może brakować nawet 1,5 mln osób - wynika z raportu PwC (Global CEO Survey 2019, PWC 2019.)

Well-being jest opłacalny

Jak podają autorzy raportu „Na zdrowie! Jak dbać o kondycję zdrowotną pracowników?” przygotowanego przez Well.hr i firmę PwC, well-being został uznany przez pracodawców za jeden z najważniejszych trendów HR w 2018 roku w Polsce, a programy wspierające dobrostan pracowników – za najlepszą inwestycję. W ciągu najbliższych 3 lat wdrożenie elementów takich programów rozważa 54% firm w naszym kraju. Jednak, aby benefity służyły dobrostanowi zatrudnionych, muszą odpowiadać ich oczekiwaniom. Tymczasem, co innego wpływa na dobrostan młodego rodzica, singla czy pięćdziesięciolatka. Dobrym rozwiązaniem umożliwiającym realizację strategii well-being jest Platforma Benefitowa Medicover Benefits pozwalająca na realizację indywidulanych potrzeb. Tak spersonalizowana oferta benefitów gwarantuje satysfakcję pracowników, a to przekłada się na wynik finansowy przedsiębiorstwa. Zadowoleni pracownicy są bardziej lojalni i zaangażowani, a dzięki temu wydajniejsi i zmotywowani do podnoszenia swoich kompetencji. Dlatego na całym świecie nie tylko rośnie oferta benefitów pozapłacowych, ale wdrażane są narzędzia umożliwiające ich personalizację.

Wybór pracownika

Platforma Benefitowa Medicover Benefits oferuje pracownikom możliwość całkowicie samodzielnego wyboru benefitów. W ramach określonej comiesięcznej kwoty sami decydują, czy pójdą do teatru, na masaż, kurs tańca czy na zakupy. Dzięki Platformie z dowolnego urządzenia - smartfonu czy komputera mają dostęp do szerokiej oferty dodatków pozapłacowych: karnetów na siłownię, biletów do kina czy na koncert, warsztatów kulinarnych, zniżek na zakupy, a także kart podarunkowych do wybranych sklepów. Sami wybierają rodzaj świadczenia i mogą natychmiast z niego skorzystać.

Innym rozwiązaniem może być zamiana przyznawanych przez pracodawcę punktów na benefity. Zwiększenie puli punktów może być formą podarunku z okazji świąt, nagrody lub premii w dowód uznania za szczególne osiągnięcia. Pracownicy mogą również dokonywać zakupów na platformie za własne środki, bo ceny są tam atrakcyjniejsze. Oferta rabatowa jest bogata, np. na bilety do kina nawet 40% zniżki, a na hotele i usługi turystyczne aż 50% upustu. Wysokie rabaty dostępne są też na zakupy ubrań, biżuterii czy kosmetyków w wielu sklepach w całej Polsce.

Zarządzanie platformą

Pracodawcy mogą zarządzać platformą benefitową online. Obsługuje ona wszystkie świadczenia abonamentowe, jak pakiety medyczne czy karty sportowe, ale też świadczenia jednorazowe, czyli kody zakupowe, vouchery do kina, teatru, itp. Platforma generuje pracodawcom raporty informujące, z czego najczęściej korzystają pracownicy i jakie jest wykorzystanie budżetu.

Właściwa identyfikacja oczekiwań pracowników i zaspokojenie ich potrzeb to zysk firmy. Stanowi to bowiem ważny element systemu motywacyjnego pracowników oraz aktywnie kształtuje employer branding. Inwestując w kapitał ludzki, pracodawcy budują swój prestiż i stają się bardziej atrakcyjni dla obecnych i potencjalnych pracowników. Jest to szczególnie istotne w procesie pozyskiwania specjalistów oraz podczas negocjacji warunków zatrudnienia. Pozwala zatrzymać najlepszych pracowników w firmie i motywować ich do rozwijania kompetencji oraz zwiększania zaangażowania.

Sukces Twojej firmy to ludzie! Postaw na indywidualną motywację >> Dowiedz się więcej