E-Receptę lekarz może wystawić na wizycie w Centrum Medicover, podczas porady telefonicznej lub czatu. Możesz ją również zamówić w aplikacji Medicover OnLine.
Jak zamówić i pobrać e-Receptę w aplikacji Medicover OnLine?
w aplikacji mobilnej Medicover OnLine:
na stronie medicover.pl – e-Recepty są dostępne od razu po zalogowaniu, w Panelu Pacjenta
- Zaloguj się do aplikacji Medicover OnLine. Jeśli jeszcze nie posiadasz hasła do aplikacji, zrobisz to w kilku prostych krokach za pośrednictwem bezpiecznego systemu bankowości internetowej. Obecnie rozwiązanie dostępne dla klientów:
- PKO Bank Polski S.A.,
- ING Bank Śląski S.A.,
- Bank Pekao S.A.,
- mBank S.A.,
- Credit Agricole Bank Polska S.A.,
- Alior Bank S.A.,
- Santander Bank Polska S.A.,
- Getin Noble Bank S.A.,
- BNP Paribas Bank Polska S.A.,
- Banki Spółdzielcze Grupy BPS – Banki Spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS S.A.,
- Banki Spółdzielcze Grupy SGB-Bank – Banki Spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z SGB-Bank S.A.,
- Bank Ochrony Środowiska, Bank Spółdzielczy w Brodnicy (BS Brodnica).
- Millenium Bank S.A.
- SKOK im. Franciszka Stefczyka
Wkrótce zostaną dodane inne banki.
- Wejdź na stronę medicover.pl i kliknij „Chcę odebrać hasło”.
- W zakładce „Moje zdrowie” wybierz pozycję „Leki i recepty” lub z menu bocznego wybierz „Leki i recepty”.
- Jeśli chcesz zamówić tę samą e-Receptę co dawniej, przejdź do zakładki „e-Recepty” i przy wybranej pozycji naciśnij „Zamów ponownie”. Jeśli chcesz zamówić e-Receptę na konkretny lek, kliknij przycisk „Nowe zamówienie” lub od razu przejdź do zakładki „Leki” i zaznacz interesujący Cię lek. Następnie naciśnij „Zamów e-Receptę”.
- Potwierdź informacje o zamówieniu oraz o swoim stanie zdrowia i naciśnij „Zamów e-Receptę”. Gdy lekarz wystawi Twoją e-Receptę, otrzymasz powiadomienie SMS.
Jak sprawdzić kod wystawionej e-Recepty?
- W aplikacji Medicover OnLine w wersji na komputer wystawione e-Recepty są widoczne od razu po zalogowaniu – na stronie głównej w Panelu Pacjenta.
- W aplikacji mobilnej kod e-Recepty sprawdzisz, wybierając w menu dolnym pozycję „Leki i e-Recepty”.
- W zakładce e-Recepty znajdziesz ostatnio wystawioną e-Receptę, a obok niej czterocyfrowy kod
poprzez Centrum Kontaktu z Klientem 500 900 500
Jeśli e-Recepta została zamówiona przez Centrum Kontaktu z Klientem:
- Oczekuj na sms potwierdzający wystawienie e-Recepty. SMS wysyłany jest od razu po wystawieniu przez lekarza e- Recepty i wysyłany na numer telefonu, który jest przypisany do pacjenta w bazie danych Medicover.
- Sprawdź 4-cyfrowy kod podany w SMS
E-Receptę możesz zrealizować w dowolnej aptece. Korzystając z e-Recepty nie musisz posiadać jej papierowej wersji. Wystarczy, że podczas wizyty w aptece podasz swój numer PESEL oraz 4-cyfrowy kod dostępu podany na e-Recepcie.
Jeśli posługujesz się paszportem i nie posiadasz numeru PESEL musisz odebrać wydruk e-Recepty w recepcji Centrum Medicover.