Nie ulega wątpliwości fakt, że sytuacja epidemiologiczna zmieniła wiele – w codziennym funkcjonowaniu, myśleniu, działaniu, realizowaniu zawodowych i domowych obowiązków. Można śmiało stwierdzić, że modyfikacji uległa mentalność – nie tylko w kraju, ale i na świecie.

Wiosna to odpowiednik nowego początku, restartu, zawiązku zmiany na lepsze. Twoi pracownicy mają prawo czuć się przytłoczeni i zmęczeni, a to z kolei wpływa na ich produktywność – a raczej jej brak.

Niezależnie od wszystkiego: lockdownu, pracy w trybie home office, długich i chłodnych jesienno-zimowych miesięcy, wraz z nadejściem nowej pory roku warto przeprowadzić gruntowne porządki – zadbać o siebie, swoje zdrowie, samopoczucie, wygląd oraz… o swój talerz! Możesz podarować to i jeszcze więcej swoim pracownikom – dbając o ich zdrowie, dietę i zapewniając wsparcie specjalistów.

ZDROWIE, DIETA, AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA A… COVID-19

Właściwie trudno przewidzieć stałe, przyszłe zmiany, które będą dokonywać się w społeczeństwie pod wpływem pandemii COVID-19, ale już dziś zauważa się m.in., że:
•    Polacy bardziej niż zwykle skupiają się na zdrowiu swoim i swoich bliskich;
•    wielu z Nas docenia pozytywne aspekty związane z pracą zdalną;
•    znaczna część Polaków przewartościowała swoje życie.

Według agencji badawczej Ipsos, 41% badanych osób stwierdza, że pandemia ich wzmocniła, dzięki czemu mają więcej czasu dla siebie, dla rodziny i swojego hobby. Wielu Polaków odkrywa nowe zainteresowania i pasje.

Jednak negatywnym skutkiem tych zmian i wielu związanych z nimi obostrzeń, stał się problem rosnącego poziomu nadwagi i otyłości, zmniejszającej się aktywności ruchowej wśród wszystkich grup społecznych oraz pogłębiające się złe samopoczucie psychiczne – przygnębienie, osamotnienie i stres.

Dlatego warto przygotować się na lato – zadbać nie tylko o sylwetkę, ale o całokształt dobrostanu psychofizycznego. To właśnie dzięki rozwiązaniom Zdrowej Firmy przedsiębiorcy mają wpływ na kondycję swojego zespołu, ich zdrowie i samopoczucie.

Pomysł na… więcej energii na wiosnę?

Rada 1
Dieta: zielone początki, zdrowe i wiosenne na talerzu porządki!

Wiosna to: więcej czasu spędzanego na świeżym powietrzu, spacery, spożywanie sezonowych warzyw i świeżych owoców. Zaleca się, aby wraz z nadejściem sezonu wiosennego spożywać te młode warzywa, które już uprawiane i chronione przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, są dostępne w sprzedaży. Nowalijki – bo o nich mowa – dostarczają cennych witamin i składników mineralnych, a wśród nich znajdziemy długo wyczekiwaną rzodkiewkę czy też młodą marchew, a także pomidory, pietruszkę i sałatę.  

NIE DAJ SIĘ STRESOWI OKSYDACYJNEMU

W zdrowej, dobrze zbilansowanej diecie – nie może zabraknąć odpowiedniej ilości warzyw i owoców. To źródło cennych antyoksydantów (przeciwutleniaczy), które neutralizując wolne rodniki z organizmu, naprawiają ciało i umysł. Stres oksydacyjny, powstający w wyniku zaburzenia równowagi między ilością wolnych rodników a mechanizmami obronnymi organizmu, stanowi dla człowieka poważne zagrożenie zwłaszcza, że ten proces nasila się wraz z wiekiem.

Istnieje szereg niepodważalnych dowodów naukowych wiążących nadmiar szkodliwych, wolnych rodników i przedwczesny proces starzenia się organizmu. Na długość życia wpływają geny, ale również stopień nagromadzonych w ciągu całego życia uszkodzeń komórkowych (m.in. lipidów, białek, mitochondrialnego i jądrowego DNA).

Istotne źródło związków o właściwościach przeciwutleniających stanowi dla człowieka żywność pochodzenia roślinnego.

W wielu badaniach wykazano, że żywność ta, bogata w substancje o właściwościach przeciwutleniających, odgrywa istotną rolę w profilaktyce wielu chorób cywilizacyjnych, jak np. miażdżyca, cukrzyca, zaćma, choroba Parkinsona, choroba Alzheimera  

Do występujących w żywności roślinnej przeciwutleniaczy zalicza się:
•    polifenole (kwasy fenolowe, flawonoidy, antocyjany);
•    witaminę A, witaminę C, tokoferole, karotenoidy;
•    nienasycone kwasy tłuszczowe z rodziny omega 3;
•    probiotyki;
•    błonnik pokarmowy;
•    pierwiastki (wapń, selen);
•    a ponadto: chlorofiliny, glutation, indole, fityniany, tiocyjaniany, izomery kwasu linolowego.

Pomocą we wprowadzeniu z życie zaleceń dotyczących prawidłowego odżywiania może być Medicover Dieta – program dietetyczno-treningowy, który oferuje smaczne, zbilansowane jadłospisy w wersji standardowej, wegetariańskiej oraz dla osób z cukrzycą.

Rada 2
Aktywność fizyczna – ruch to zdrowie!

Na sukces firmy wpływają jej zdrowi pracownicy. Podniesienie wydajności i produktywności rozpocznij od podstaw: dobrego samopoczucia swojego zespołu.

Według danych IPSOS:

Aż 42 proc. z nas zauważa, że przytyło w czasie pandemii, średnio o 6 kg.

Jednak tylko co czwarty deklaruje, że uprawia jakąś aktywność fizyczną.  

Z tych samych badań wynika, że około 39% Polaków pracowało (choćby częściowo) zdalnie. Dla jednych – może być to świetna motywacja do zmiany swoich nawyków, ale dla znacznej części społeczeństwa, ten przedłużający się stan epidemiologiczny wpływa niekorzystnie na kondycję fizyczną i wciąż rosnącą masę ciała.

W czasach sprzed pandemii, wiosna była tym miesiącem w którym nastawiamy się bardziej pozytywnie i mamy więcej determinacji w realizowaniu postanowień związanych również z aktywnością fizyczną.

Z raportu badania CBOS „Życie codzienne w czasach zarazy” z 2020 roku wynika, że dla 29% ankietowanych, to niedostatek i brak aktywności fizycznej był najbardziej uciążliwym i dotkliwym obostrzeniem związanym z zeszłorocznym lockdownem.

Poczuliśmy kruchość naszego świata (…) 82% Polaków twierdzi, że pandemia pokazała, że człowiek nie panuje nad światem   

Wynika z tego, że umożliwienie pracownikom uprawiania regularnej aktywności fizycznej w bezpieczny sposób może się bezpośrednio przełożyć na ich dobrostan psychiczny.

CO ZYSKUJĄ TWOI PRACOWNICY Z MEDICOVER DIETA?

Uczą się zdrowego odżywiania, poznają nowe przepisy, dbają o kondycję. Dzięki dobrym zmianom, wzmacniają odporność, pozbywają się zbędnych kilogramów, dyskomfortu związanego ze zbyt niską aktywnością w ciągu dnia (praca siedząca), poprawiają sylwetkę, zyskują witalność i energię. Jest to dawka porządnej motywacji, która wspiera zdrowie psychiczne i sprawia, że żyje się smaczniej i zdrowiej.

PROGRAM MEDICOVER DIETA - KORZYŚCI

Program dietetyczno-treningowy Medicover Dieta:
•    pozwala zadbać o zdrowie i prawidłową masę ciała;
•    wykształci zdrowe nawyki żywieniowe Twoich pracowników, zwłaszcza w procesie odchudzania;
•    pomoże utrzymać dobrą kondycję fizyczną w domowych warunkach.

Dzięki Medicover Dieta i Zdrowej Firmie, oferujesz swoim pracownikom gotowe plany dietetyczne i filmy treningowe na wyciągnięcie ręki. Idealny i przystępny benefit szyty na miarę współczesnej rzeczywistości.

 

Dopasuj ofertę do potrzeb swojej firmy

 

Źródła: