Od początku epidemii stale dostarczamy usługi medyczne

30.04.2020
Kierując się troską o zdrowie naszych Pacjentów oraz zapewniając najwyższe standardy bezpieczeństwa od początku epidemii świadczymy usługi medyczne - zarówno drogą zdalną jak i nieustająco w naszych Centrach Medicover.

KONSULTACJE INTERNISTY, PEDIATRY

Dostępne w formie bezpiecznej porady telefonicznej i wizyt stacjonarnych. Rekomendujemy Pacjentom, aby zostali w domu i skorzystali z bezpiecznej porady telefonicznej, która daje te same korzyści co wizyta w placówce.

Poradę telefoniczną z lekarzem internistą, pediatrą:

  • można umówić na konkretny dzień i godzinę w aplikacji Medicover OnLine lub przez Infolinię 500 900 500, a lekarz zadzwoni do Pacjenta, lub
  • skonsultować się z lekarzem bez konieczności umawiania terminu dzwoniąc na Telefoniczną Poradę Medyczną 500 900 510 i rozmawiając z lekarzem, lub
  • skorzystać z czatu z lekarzem w aplikacji Medicover OnLine (mol.medicover.pl)

A jeśli Pacjent był już na wizycie u lekarza i chce z nim skonsultować swój stan zdrowia, leczenie, potrzebę badania lub wizyty, może skorzystać z funkcjonalności "Zadaj pytanie lekarzowi" dostępnej w aplikacji Medicover OnLine.

KONSULTACJE LEKARZY SPECJALISTÓW

Dostępne w formie bezpiecznej porady telefonicznej i wizyt stacjonarnych. Rekomendujemy Pacjentom, aby zostali w domu i skorzystali z bezpiecznej porady telefonicznej, która daje te same korzyści co wizyta w placówce.

Poradę telefoniczną z lekarzem specjalistą:

  • można umówić na konkretny dzień i godzinę w aplikacji Medicover OnLinelub przez Infolinię 500 900 500, a lekarz zadzwoni do Pacjenta, lub
  • skorzystać z czatu z lekarzem w aplikacji Medicover OnLine (mol.medicover.pl)

Swój problem zdrowotny Pacjenci Medicover mogą dziś skonsultować telefonicznie z lekarzami aż 67 specjalizacji, w tym 20 specjalizacji jest dedykowane dzieciom.

Lekarz w trakcie porady telefonicznej przeprowadza wywiad, wydaje zalecenia, może wystawić e-Receptę, a w razie potrzeby e-Zwolnienie lekarskie. A jeśli stan zdrowia Pacjenta tego wymaga, lekarz wystawia e-Skierowanie na wykonanie badań czy odbycie dodatkowej konsultacji w Centrum Medicover.

BADANIA LABORATORYJNE, RTG I USG (GINEKOLOGICZNE, ORTOPEDYCZNE, INNE), CYTOLOGIA, KTG, AUDIOMETRIA

Badania realizujemy w Centrach Medicover zgodnie z zaleceniami lekarza, który wystawił e-Skierowanie. Punkty Pobrań w Centrach Medicover pracują bez zmian. Jeśli Pacjent chce wykonać badania w późniejszym terminie, wydłużyliśmy ważność wszystkich wystawionych skierowań o 3 miesiące.

WIZYTY DOMOWE

W sposób ciągły realizujemy wizyty domowe ze wskazań medycznych. Lekarz, który przyjeżdża na wizytę jest zabezpieczony w fartuch fizelinowy, maseczkę ochronną, przyłbicę i rękawiczki. Nie realizujemy wizyt domowych u pacjentów z podejrzeniem zachorowania na COVID-19 i u pacjentów objętych kwarantanną. W takim przypadku informujemy pacjenta, że powinien skontaktować się telefonicznie z lekarzem Medicover lub udać się bezpośrednio do szpitala zakaźnego unikając transportu publicznego. Wizytę domową można umówić dzwoniąc na Pilną Pomoc Medyczną Hot Line Medicover 500 900 999.

PROWADZENIE CIĄŻY I OPIEKA POPORODOWA 

Zapewniamy stałą opiekę realizowaną zgodnie z planem konsultacji i badań kontrolnych a po porodzie wizyty patronażowe. Dla Pacjentek w ciąży stworzyliśmy dodatkowe, bezpieczne rozwiązania – dedykowane Punkty Pobrań w Centrach Medicover i telefoniczną poradę z położną.

USŁUGI STOMATOLOGICZNE

Jako jedni z nielicznych od samego początku epidemii utrzymaliśmy nasze gabinety otwarte zapewniając Pacjentom dostęp do pilnych wizyt stomatologicznych. Obecnie realizujemy również wizyty z zakresu endodoncji, chirurgii, protetyki, ortodoncji czy implantologii. Dodatkowo wdrożyliśmy bezpieczne rozwiązanie w postaci porad stomatologicznych online z ekspertami Medicover Stomatologia. Lekarz podczas porady udziela zaleceń, może wystawić e-receptę czy e-skierowanie na dodatkowe badania, jeśli zachodzi taka potrzeba. Zadzwoń i umów się na wizytę stacjonarną lub teleporadę 500 900 603

BADANIA MEDYCYNY PRACY

W sposób ciągły realizujemy badania w naszych Centrach Medicover na dotychczasowych zasadach i zgodnie z aktualnymi zaleceniami Głównej Inspekcji Pracy. 

 

Bezpieczeństwo wizyt w Centrach Medicover

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Pacjentów i personelu placówek medycznych wprowadziliśmy w czasie epidemii podwyższone standardy bezpieczeństwa, aby zapewnić bezpieczne korzystanie z naszych usług stacjonarnych.

  1. W strefie wejścia do Centrów Medicover wprowadziliśmy pomiar temperatury oraz obowiązkową ankietę medyczną w celu wstępnej diagnozy potencjalnych objawów zarażenia koronawirusem COVID-19 oraz oceny ryzyka transmisji wirusa. Pacjent z podwyższoną temperaturą lub objawami infekcji jest od razu izolowany oraz przyjęty przez lekarza w specjalnie przeznaczonym do tego pomieszczeniu.
  2. Wszyscy nasi pracownicy medyczni i niemedyczni oraz personel realizujący wizyty domowe przed przystąpieniem do pracy są diagnozowani pod kątem potencjalnych objawów zarażenia – w przypadku ich wystąpienia pracownik nie przystępuje do pracy. Od razu jest izolowany i opuszcza placówkę medyczną.
  3. Wdrożyliśmy regularną dezynfekcję gabinetów oraz cotygodniowe ozonowanie całych Centrów Medicover.
  4. W recepcji zamontowaliśmy specjalne przesłony ochronne.
  5. We wszystkich recepcjach i poczekalniach udostępniliśmy dla pacjentów specjalny płyn do dezynfekcji rąk.
  6. We wszystkich recepcjach udostępniliśmy maseczki ochronne dla pacjentów.
  7. Edukujemy pacjentów, aby zachowali odstęp co najmniej 2 metrów od pracownika recepcji i od innych pacjentów przebywających w poczekalni.

 

Dodatkowe procedury bezpieczeństwa zapewniające dzieciom bezpieczny pobyt w Centrum Medicover

  1. W każdym mieście wyznaczyliśmy Centra Medicover, w których w sposób bezpieczny przyjmujemy dzieci zdrowe. W niektórych placówkach mamy odrębne wejście do części pediatrycznej i obsługa dzieci jest całkowicie wydzielona. Jeśli w danym mieście nie mamy takich możliwości – przyjmowanie dzieci zdrowych w placówce odbywa się tylko w określonych godzinach, kiedy na jej terenie nie przebywają pacjenci z objawami infekcji. Wdrożyliśmy regularną dezynfekcję gabinetów oraz cotygodniowe ozonowanie całych Centrów Medicover.
  2. Wdrożyliśmy dłuższe odstępy czasowe pomiędzy wizytami dzieci zdrowych, aby w poczekalni przebywało jak najmniej osób.
  3. Skróciliśmy do minimum czas przebywania dziecka i rodzica w gabinecie i na terenie placówki.
  4. Wprowadziliśmy przed każdą wizytą szczepienną telefoniczny wywiad epidemiologiczny i kwalifikację do szczepienia, aby na wizytę w placówce przychodziły tylko osoby zdrowe.
  5. Podajemy maksymalną liczbę szczepionek podczas jednej wizyty, aby ograniczyć liczbę wizyt szczepiennych.
  6. Przyjmujemy dziecko tylko z jednym, zdrowym opiekunem i dbamy o to, aby opiekun miał założoną maseczkę ochronną na twarzy podczas przebywania w Centrum Medicover.
  7. Wprowadziliśmy dla personelu medycznego zaostrzone procedury przestrzegania zasad stosowania Środków Ochrony Indywidualnej oraz higieny rąk – obowiązkowe noszenie maseczki chirurgicznej, przyłbicy, rękawiczek ochronnych, codzienna zmieniana odzież ochronną.
Data dodania 30.04.2020
Data ostatniej aktualizacji 30.04.2020