Wolontariusze Fundacji Medicover pomogli ratownikom medycznym

Fundacja Medicover wspiera akcję #PomagamyRazem organizowaną przez IKEA, mającą na celu dostarczenie pomocy instytucjom zaangażowanym w walkę z pandemią COVID-19. W styczniu do ratowników trafiło prawie 9 tysięcy produktów IKEA.

Pomoc IKEA trafiła do stacji pogotowia w 10 miastach: Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Warszawie i we Wrocławiu. Firma dostarczyła centrom ratownictwa prawie 9 tysięcy produktów o łącznej wartości niemal 700 tysięcy złotych. Są to meble - sofy, fotele, łóżka, krzesła, stoły, szafy i rozwiązania do przechowywania, wyposażenie łazienek, elementy wyposażenia kuchni - sztućce, talerze, garnki, termosy, a także lampy, kołdry, żarówki czy wieszaki. Z przekazanych produktów IKEA korzystać będzie łącznie ponad 500 zespołów ratownictwa medycznego.

- Pandemia COVID-19 pokazała wyraźnie, jak ważną pracę każdego dnia wykonują zespoły ratownictwa medycznego. Bardzo ważne było zaspokojenie prostych potrzeb zespołów ratownictwa medycznego, poprzez dostarczenie im produktów IKEA. Wierzymy, że ułatwiają one codzienną pracę oraz pomogą lepiej się zregenerować. Z radością po raz kolejny Fundacja Medicover wspólnie z wolontariuszami wzięła udział w akcji #PomagamyRazem, organizowanej przez IKEA – mówi Marcin Radziwiłł, Prezes Fundacji Medicover.

Trwająca od prawie roku pandemia to trudny czas dla wszystkich. Życie każdego z nas uległo zmianie, ale szczególnie odczuli to pracownicy służby medycznej. IKEA postanowiła wspomóc stacje pogotowia, gdyż to ich pracownicy znajdują się na pierwszej linii frontu walki z wirusem. Od marca ubiegłego roku personel zespołów ratownictwa medycznego pracuje w wyjątkowo trudnych warunkach. Do pacjentów z COVID-19 ratownicy wyjeżdżają w kombinezonach ochronnych, w których m.in. nie wolno jeść i pić. Zdarza się, że spędzają po kilka godzin w kolejce przed szpitalem w oczekiwaniu na przyjęcie pacjenta. Ze względów bezpieczeństwa, ratownicy mogą ściągnąć kombinezony, dopiero gdy przejdą proces dekontaminacji.

Dostawy sprzętu do wojewódzkich stacji pogotowia były możliwe, dzięki współpracy IKEA Retail Polska z Centrum Dystrybucji IKEA w Jarostach, Fundacją Medicover oraz firmami FM Logistics i Rhenus Logistics, które koordynowały proces dostarczania.

 

Data dodania 09.02.2021
Data ostatniej aktualizacji 10.02.2021