Dlaczego Medicover zdecydował się na wdrożenie chatbota w rekrutacji?
Katarzyna Ostrowska, Kierownik Rekrutacji i Employer Brandingu: Zależy nam na wyjściu do kandydatów i ułatwieniu im procesu rekrutacji. W niezwykle dynamicznej rzeczywistości, w jakiej żyjemy, brakuje czasu na szukanie ofert, pisanie szczegółowych CV czy wypełnienie długich formularzy.
Jak rozmowa z chatbotem wygląda w praktyce?
KO: Nasz chatbot czeka na kandydatów w prawym dolnym rogu naszej strony kariery. Po kliknięciu „Porozmawiajmy” przenosi nas do Messengera i zaczynamy rozmowę. Rozmawiając z chatbotem w dowolnym dla nas momencie udzielamy odpowiedzi na pytania o nasze doświadczenie, umiejętności i oczekiwania finansowe. Co więcej, możemy w każdej chwili przerwać, edytować lub dodać nowe informacje. Na podstawie zadanych pytań i udzielonych odpowiedzi chatbot tworzy nasze wirtualne CV, które następnie samodzielnie dopasuje do aktualnych ofert pracy, ale nie tylko….
Dlaczego nie tylko?
KO: Jeżeli w przyszłości chatbot znajdzie ofertę dopasowaną do odpowiedzi danej osoby, to odezwie się do niej z zaproszeniem do zaaplikowania na konkretne stanowisko. Dopiero po przyjęciu zaproszenia rekruterowi udostępniane są jej lub jego dane osobowe. Dodatkowo jeżeli coś zmieniło się w naszym zawodowym życiu, możemy na bieżąco edytować informacje o sobie rozmawiając ponownie z chatbotem, a on zaktualizuje nasze wirtualne CV.
Czy jest tam miejsce dla rekrutera człowieka?
KO: Oczywiście! Rekruterzy są odciążeni przez chatbota, który przesyła tylko tych kandydatów, którzy są dopasowani do oczekiwań danej oferty pracy. Natomiast później rekruter weryfikuje informacje z wirtualnego CV i kontaktuje się z wybranymi przez siebie kandydatami, których zaprasza na spotkania rekrutacyjne.
Jakie masz rady dla kandydatów?
KO: Tak jak przy tworzeniu CV nie zapomnijmy o przekazaniu chatbotowi naszego doświadczenia, umiejętności i oczekiwań możliwie jak najdokładniej. Pozwoli to na bardziej precyzyjne sprawdzenie dopasowania do aktywnych ofert pracy w bazie jak i do tych, które pojawią się w przyszłości.
Brzmi interesująco :)
KO: Przetestuj i spróbuj. Zerknij w prawy dolny róg, kliknij w chatbota i zacznij rozmowę!