Już teraz możesz porozmawiać z naszym chatbotem, który dopasuje do Ciebie ofertę pracy

Sztuczna inteligencja jest coraz częściej obecna w naszym życiu. Chociażby w medycynie jej rozwój może znacznie wspomóc w pracy lekarzy np. w diagnozie chorób. Okazuje się, że sztuczna inteligencja może być również dużym wsparciem zarówno dla kandydatów jak i firm szukających pracowników, a my postanowiliśmy to sprawdzić. Od grudnia na naszej stronie kariery możesz porozmawiać z chatbotem rekrutacyjnym, który znajdzie dla Ciebie odpowiednią ofertę pracy w Medicover! Przeczytaj wywiad z Katarzyną Ostrowską, Kierownikiem Rekrutacji i Employer Brandingu i dowiedz się, jak działa nasz chatbot w rekrutacji.

Dlaczego Medicover zdecydował się na wdrożenie chatbota w rekrutacji?

Katarzyna Ostrowska, Kierownik Rekrutacji i Employer Brandingu: Zależy nam na wyjściu do kandydatów i ułatwieniu im procesu rekrutacji. W niezwykle dynamicznej rzeczywistości, w jakiej żyjemy, brakuje czasu na szukanie ofert, pisanie szczegółowych CV czy wypełnienie długich formularzy.

 

Jak rozmowa z chatbotem wygląda w praktyce?

KO: Nasz chatbot czeka na kandydatów w prawym dolnym rogu naszej strony kariery. Po kliknięciu „Porozmawiajmy” przenosi nas do Messengera i zaczynamy rozmowę. Rozmawiając z chatbotem w dowolnym dla nas momencie udzielamy odpowiedzi na pytania o nasze doświadczenie, umiejętności i oczekiwania finansowe. Co więcej, możemy w każdej chwili przerwać, edytować lub dodać nowe informacje. Na podstawie zadanych pytań i udzielonych odpowiedzi chatbot tworzy nasze wirtualne CV, które następnie samodzielnie dopasuje do aktualnych ofert pracy, ale nie tylko….

 

Dlaczego nie tylko?

KO: Jeżeli w przyszłości chatbot znajdzie ofertę dopasowaną do odpowiedzi danej osoby, to odezwie się do niej z zaproszeniem do zaaplikowania na konkretne stanowisko. Dopiero po przyjęciu zaproszenia rekruterowi udostępniane są jej lub jego dane osobowe. Dodatkowo jeżeli coś zmieniło się w naszym zawodowym życiu, możemy na bieżąco edytować informacje o sobie rozmawiając ponownie z chatbotem, a on zaktualizuje nasze wirtualne CV.

 

Czy jest tam miejsce dla rekrutera człowieka?

KO: Oczywiście! Rekruterzy są odciążeni przez chatbota, który przesyła tylko tych kandydatów, którzy są dopasowani do oczekiwań danej oferty pracy. Natomiast później rekruter weryfikuje informacje z wirtualnego CV i kontaktuje się z wybranymi przez siebie kandydatami, których zaprasza na spotkania rekrutacyjne.

 

Jakie masz rady dla kandydatów?

KO: Tak jak przy tworzeniu CV nie zapomnijmy o przekazaniu chatbotowi naszego doświadczenia, umiejętności i oczekiwań możliwie jak najdokładniej. Pozwoli to na bardziej precyzyjne sprawdzenie dopasowania do aktywnych ofert pracy w bazie jak i do tych, które pojawią się w przyszłości.

 

Brzmi interesująco :)

KO: Przetestuj i spróbuj. Zerknij w prawy dolny róg, kliknij w chatbota i zacznij rozmowę!

 

Data dodania 29.11.2019
Data ostatniej aktualizacji 02.12.2019