Medicover to więcej niż wizyta

Nowoczesny model organizacji opieki zdrowotnej poprawia efekty leczenia i oszczędza czas chorego. Redukuje liczbę możliwych powikłań i zaostrzeń choroby. Dzięki temu obniża też jej koszty pośrednie w firmie, bo przekłada się na zmniejszenie ilości i skrócenie długości zwolnień lekarskich. Nieobecność pracowników jest również często spowodowana chorobą członka rodziny, a najczęściej towarzyszeniem mu w poszukiwaniu pomocy lekarskiej. Pakiety medyczne dla firm Medicover zapewniają dostęp do takiej opieki oferując więcej niż wizytę w przychodni.

Medicover poza standardową wizytą chorego w placówce medycznej umożliwia:

  • uzyskanie porady online,
  • wideokonsultację,
  • rozmowę na czacie i przez telefon.

Pakiety medyczne dla firm Medicover zapewnią też możliwość skorzystania z tradycyjnych porad w przychodni w całej Polsce współpracując z ponad 1 400 placówkami medycznymi i ponad 1 200 poddostawcami na terenie całego kraju. Wizytę w placówce współpracującej można umówić dzwoniąc bezpośrednio do konkretnej placówki. Aktualna ich lista wraz z danymi kontaktowymi dostępna jest na stronie www.medicover.pl.

Na konsultację w Centrach Medicover można zapisać się:

  • korzystając z Aplikacji Mobilnej Medicover,
  • za pośrednictwem Portalu Pacjenta Medicover OnLine,
  • telefonicznie dzwoniąc do Centrum Obsługi Klienta Medicover.

Korzystając z Aplikacji Mobilnej Medicover czy Portalu Pacjenta Medicover za pomocą kilku kliknięć umawia się i odwołuje wizyty w przychodni lub zmienia się ich termin. Można też przeglądać skierowania wystawione przez lekarza i umawiać wizyty w celu realizacji zleconych badań. Profil rodzinny online umożliwia korzystanie z serwisów w imieniu swoich bliskich. Dzięki takiemu rozwiązaniu pracownik oszczędza czas poświęcony na poszukiwaniu pomocy lekarskiej dla członka rodziny.

Czat i wideokonsultacja

Medicover umożliwia uzyskanie porady medycznej bez wychodzenia z domu. W razie złego samopoczucia pytanie dotyczące zdrowia, można zadać bez czekania na wizytę korzystając z czatu z lekarzem lub wideokonsultacji. Lekarz udzieli porady, a w razie potrzeby wystawi skierowanie na badania i konsultacje. Taka forma pomocy medycznej może być też przydatna w czasie wyjazdu służbowego czy urlopu. Pacjenci korzystają z niej najczęściej w przypadku przeziębienia, gorączki, kaszlu, bólów brzucha, wymiotów, wysypki i innych zmian skórnych. Pytania dotyczą też często przyjmowanych leków. Listę specjalistów dostępnych na czacie oraz dni i godziny dostępności konsultacji można sprawdzić na stronie internetowej Medicover: https://www.medicover.pl/uslugi-medicover/czaty-z-lekarzami/

Również wyniki badań można zobaczyć nie wychodząc z domu czy pracy. Są one publikowane automatycznie i cały czas dostępne. Po ich weryfikacji pacjent otrzymuje komentarz od lekarza oraz zalecenia dalszego postępowania. Portal Pacjenta Medicover pozwala też zamówić receptę na stale przyjmowane leki. Powiadomienie o możliwości jej odbioru we wskazanej placówce otrzymuje się poprzez SMS. Przez Internet można też wyjaśnić wątpliwości po odbytej wizycie korzystając z opcji „Zadaj pytanie lekarzowi”.

Zapytaj lekarza przez telefon

Dużym ułatwieniem dla pacjentów jest możliwość skorzystania z telefonicznej porady medycznej z dyżurującym internistą czy pediatrą lub umówienie porady telefonicznej ze swoim lekarzem prowadzącym. Konsultacja taka jest przydatna w przypadku przeziębienia, gorączki, kaszlu, bólów brzucha, wymiotów, gorączki, infekcji układu moczowego, wysypki, profilaktyki zdrowia. Chory nie musi jechać do przychodni, aby uzyskać wskazówki dotyczące postępowania w takich wypadkach. W ten sposób można też omówić  wyniki badań i uzyskać poradę dotyczącą przyjmowanych leków. W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz może także wystawić skierowanie na diagnostykę, badania laboratoryjne oraz konsultacje dostępne w Centrach Medicover. Każda telefoniczna porada jest zapisywana i dołączana do elektronicznej dokumentacji medycznej. 

Usługi na miarę potrzeb

Pakiety medyczne dla firm Medicover gwarantują dostęp do dedykowanych rozwiązań dla pracowników i ich rodzin:

  • W przypadku przeziębienia czy grypy chorzy oczekują szybkiej konsultacji. W takiej sytuacji wizytę można umówić i odbyć tego samego dnia w ramach usługi Medicover Express. Lekarz osłucha pacjenta i obejrzy gardło, aby wykluczyć lub potwierdzić diagnozę.
  • Również w przypadku dokuczliwego bólu kręgosłupa możliwe jest skorzystanie z usług Poradni Bólu Pleców oferującej wizytę u wykwalifikowanego fizjoterapeuty. Podczas takiej konsultacji można ustalić przyczynę bólu, otrzymać instruktaż ćwiczeń, które należy wykonywać w domu, a także informacje, jak korygować niewłaściwą postawę, by wykształcić prawidłowe nawyki i uniknąć dolegliwości w przyszłości.
  • Natomiast w Poradni Układu Ruch fizjoterapeuci pomagagają pacjentom z bólami stawów, biodra, kolana, nadgarstka, łokcia, barku, czy stawu skokowego.
  • W ramach Medicover Optyk mający problem z ostrością widzenia mogą w salonach optycznych oraz salonach partnerskich skorzystać z usług optometrystów, którzy badają wzrok i dobierają okulary, a w razie niepokojących zmian kierują pacjenta do okulisty.
  • W sytuacjach nagłych zagrażających życiu, np. utrata przytomności, duszności, drgawki, ostry ból za mostkiem, plamienia i krwawienia w ciąży można wezwać pogotowie Medicover i umówić wizytę domową dzwoniąc na Hot Line Medicover. Dyspozytorzy Hot Line Medicover mogą też wskazać miejsce udzielenia pomocy doraźnej lub zdecydować o interwencji pogotowia czy organizacji wizyty.