Według raportu Pracuj.pl „Benefity, czyli co motywuje pracowników”, aż 88 proc. badanych twierdzi, że prywatna opieka medyczna może mieć wpływ na podjęcie decyzji o zmianie pracy. Dodatkowo dla badanych, najbardziej atrakcyjnym dodatkiem po­zapłacowym jest prywatna opieka medyczna – tak wska­zało niemal 60 proc. respondentów.

Dzięki prywatnej opiece medycznej można zyskać więcej, niż zdrowie

Czym więc kierować się wybierając ten ważny benefit? Oto kilka wskazówek, którymi warto się kierować przy doborze pakietu medycznego dla pracowników.

Różne drogi uzyskania porady medycznej

Współczesna technologia daje wiele możliwości kontaktu z lekarzem. Poza standardową wizytą w gabinecie bardzo ważnym aspektem stają się alternatywne drogi uzyskania porady medycznej – dostosowane do indywidualnych potrzeb zdrowotnych i oczekiwań pacjentów. Z pomocą przychodzi telemedycyna, dająca możliwość skorzystania z szerokiej gamy rozwiązań – dostępnych za pośrednictwem Internetu lub telefonicznie.

Telemedycyna to:

  • Lepsza dostępność lekarzy – pacjent sam decyduje, w jaki sposób chce skontaktować się z lekarzem, co pozwala skrócić czas oczekiwania na kontakt ze specjalistą.
  • Wygoda i duży komfort użytkowania – bez konieczności dojazdu do placówki, wystarczy telefon lub urządzenie z dostępem do Internetu.

Wybierając dostawcę usług medycznych, który oferuje rozwiązania telemedyczne zwróć uwagę na to, czy porada telemedyczna jest dołączana do elektronicznej dokumentacji medycznej, co pozwala na ciągłość leczenia i podgląd historii choroby. Ważnym elementem jest również bezpieczeństwo w sieci czyli weryfikacja, czy połączenia drogą online odbywają się na zasadzie zabezpieczonej transmisji danych. Obecna telemedycyna pozwala na kontakt z lekarzem przez telefon, ale również za pomocą czatów, wideoczatów i zadawania lekarzowi pytań online po odbytej wizycie.

Połączenia telemedyczne w większości przypadków dają możliwość uzyskania porady medycznej w przypadku:

  • przeziębienia, gorączki, kaszlu,
  • bólów brzucha, wymiotów,
  • infekcji układu moczowego,
  • wysypki,
  • profilaktyki zdrowia,
  • omówienia wyników badań,
  • poradę dotyczącą przyjmowanych leków,
  • innych problemów zdrowotnych.

Rozwiązania telemedyczne pozwalają na kontakt z lekarzem z każdego miejsca na świecie.

Model opieki nad pacjentami

Sprawdź również, czy dostawca usług medycznych ma opracowany i wdrożony model opieki nad pacjentami, którego celem jest udzielenie pomocy we właściwym czasie, miejscu i we właściwy sposób, w odpowiedzi na konkretną potrzebę medyczną.

Właściwa opieka we właściwym miejscu i czasie.

Jakość i skuteczność leczenia

Skuteczność leczenia jest mierzona Wskaźnikami Jakości Medycznej (MQI – Medical Quality Indicators), które służą monitorowaniu i poprawieniu jakości świadczonych usług. Wybierając pakiet prywatnej opieki medycznej zweryfikuj, czy dostawca monitoruje jakość oraz skuteczność leczenia i jakie ma wyniki w tych obszarach.

Innowacyjne rozwiązania obsługowe

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, takim jak portal do obsługi online oraz aplikacja mobilna, Ty i Twoi pracownicy możecie oszczędzić czas i zwiększyć komfort korzystania z opieki medycznej. Standardem w tego typu rozwiązaniach staje się możliwość:

  • zamawiania recepty,
  • umówienia i odwołania wizyty,
  • zadania pytania po wizycie,
  • czy też weryfikacji wyników badań.

Prywatne placówki coraz częściej wprowadzają udogodnienia w odpowiedzi na opinie pacjentów np. TouchID, możliwość zarejestrowania się na wizytę za pomocą aplikacji mobilnej, czy też zmiana terminu wizyty.

Szeroki wybór pakietów

Kolejnym ważnym elementem jest możliwość wyboru kompleksowych i dopasowanych do potrzeb pracodawcy pakietów opieki medycznej – od opieki podstawowej po specjalistyczną. Szeroka oferta pozwala na wybranie pakietu, który odpowiada na najczęstsze problemy zdrowotne pracowników oraz pomoże w zmniejszeniu kosztów absencji zdrowotnej.

Wybierając dostawcę usług medycznych, zapytaj czy posiada on dane na temat zdrowia poszczególnych grup zawodowych i czy potrafi wskazać odpowiednie pakiety dopasowane do ich specyficznych potrzeb. Pracownicy produkcji posiadają inne problemy zdrowotne niż pracownicy biurowi. Sprawdź, czy dostawca zna te różnice i potrafi wskazać dedykowane rozwiązania.    

Platforma benefitowa

Platforma do zarządzania benefitami pozapłacowymi to oszczędność czasu dla zespołu HR. Pomaga również efektywnie nimi zarządzać. Wdrożenie takiego systemu w firmie, pozwoli Ci na  wzmocnienie, ale także i budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Według raportu firmy Sedlak & Sedlak „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników”, tylko 18% ankietowanych ma możliwość zarządzania pakietem świadczeń dodatkowych przez Internet. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że jest to najwyższy od pierwszej edycji badania odsetek, który od ubiegłego roku wzrósł aż o 5,5 %.  Oznacza to, że coraz więcej przedsiębiorstw wdraża takie rozwiązania.

Korzystaj z benefitów i oszczędzaj

Co oznacza zarządzanie benefitami online

Dla pracodawcy:

  • integracja z systemami kadrowo – płacowymi
  • możliwość wygenerowania raportów o benefitach, z których korzystają pracownicy
  • oszczędność czasu
  • efektywne narzędzie motywacyjne i lojalizujące

Dla pracownika:

  • możliwość wyboru różnorodnych benefitów – zgodnych z zainteresowaniami i potrzebami pracownika
  • łatwość i szybkość korzystania
  • wygodny dostęp do platformy z dowolnego urządzenia (smartfon, tablet, komputer) o dowolnej porze, 7 dni w tygodniu

Działania profilaktyczne

Coraz więcej firm propaguje zdrowy styl życia wśród swoich pracowników. Podczas wyboru dostawcy usług medycznych istotnym elementem są działania, które mogą pomóc we wczesnym wykrywaniu chorób oraz wspieraniu aktywności fizycznej. Sprawdź, czy firma, z którą chcesz rozpocząć współpracę może zaoferować Ci rozwiązania w tym zakresie np.:

  • seminaria profilaktyczne
  • akcje profilaktyczne w Twojej siedzibie
  • program ergonomiczny
  • akcje szczepień ochronnych
  • corporate wellness, który ma na celu promowanie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia w Twojej organizacji.

Opieka posprzedażowa

Po podpisaniu umowy i wdrożeniu opieki medycznej w Twojej firmie, dobrze mieć zespół wykwalifikowanych pracowników, którzy pomogą Ci sprawnie zarządzać tym benefitem pozapłacowym. Indywidualna opieka dedykowanego zespołu gwarantuje szybką reakcję na zgłaszane potrzeby. Dowiedz się również, czy dostawca oferuje Ci pomóc we wdrożeniu opieki poprzez proces onboardingu.

Zaufaj specjalistom, którzy zadbają o Twoją firmę

Przy zarządzaniu pakietami medycznymi pracowników ważna jest możliwość korzystania z narzędzi online, które to ułatwiają. Zweryfikuj czy będziesz mieć możliwość dodawania pracowników do opieki medycznej, zmian ich zakresów, czy też zamykania im opieki medycznej poprzez portal klienta. Takie funkcjonalności dają dużą swobodę w działaniu i możliwość szybkiej aktywacji usług np. gdy zatrudniasz nowego pracownika.

Działalność charytatywna

Firmy, działające w sektorze ochrony zdrowia to nie tylko działalność komercyjna. Ważna jest również zmiana świata na lepszy poprzez podnoszenie świadomości zdrowotnej społeczeństwa. Działania charytatywne mogą się opierać na rozpowszechnianiu wiedzy na temat zdrowego i bezpiecznego trybu życia i promowaniu profilaktyki, a także motywowaniu do dbania o własną kondycję fizyczną i psychiczną. Wybierając dostawcę usług medycznych, sprawdź, jakie działania podejmuje w tym obszarze – dowiesz się dzięki temu, czy jest to odpowiedzialny partner biznesowy.

 

Autor:
Edyta Olszewska