Unikanie niektórych produków i potraw

Unikaj:

  • Picia słodzonych napojów.
  • Spożywania cukrów prostych zawartych w cukrze, cukierkach, czekoladzie, ciastkach, deserach itp. 1 g takiego cukru zawiera 4 tzw. „puste kalorie”, czyli takie, które nie niosą ze sobą żadnych wartości odżywczych. 1 łyżeczka cukru to 6 g, czyli 24 „puste kalorie”.
  • Jedzenia żywności wysoko przetworzonej, czyli potraw typu fast food, instant, słonych przekąsek, zup i sosów w proszku, kostek rosołowych, mieszanek przyprawowych z glutaminianem sodu, sosów do sałatek.
  • Picia alkoholu. Czy wiesz, że 1 g alkoholu etylowego to 7 kcal? To prawie dwa razy więcej kalorii niż w 1 g cukru! Im bardziej wysokoprocentowy alkohol, tym większa jego kaloryczność.  100 g piwa to 49 kcal, wino dostarcza od 66 do 95 kcal, a wódka 220 kcal. I są to tzw. „puste kalorii”, które nie niosą ze sobą żadnych wartości odżywczych.
  • Picia mocnej kawy i herbaty.
  • Smażenia i pieczenia na tłuszczu.
  • Zasmażek.
  • Nadmiaru soli - spożywaj max. 5 g soli, czyli 1 łyżeczkę dziennie.

Magdalena Wojdat, mgr zdrowia publicznego, dietetyk 

Konsultacja merytorycznarozwińzwiń

Magdalena Wojdat, mgr zdrowia publicznego, dietetyk 

Źródłarozwińzwiń