Ból pleców - ćwiczenia na kręgosłup. Zobacz wideo

Ćwiczenia na ból pleców i ból kręgosłupa. Zobacz przygotowany przez fizjoterapeutę Medicover zestaw ćwiczeń na wideo, które możesz wykonać w domu, aby pozbyć się nawracającego bólu pleców w przyszłości. Jeśli bolą cię plecy, ćwicz z nami.
  1. Wstęp i rozgrzewka
  2. Ćwiczenia mięśni brzucha
  3. Ćwiczenia mięśni pośladków
  4. Rozciąganie

1. Wstęp i rozgrzewka

Zanim zaczniesz ćwiczenia na ból kręgosłupa, zrób rozgrzewkę. Rozgrzewka to niezbędny element każdego treningu, który polega na fizycznym przygotowaniu naszego ciała do ćwiczeń. Dzięki rozgrzewce zminimalizujemy ryzyko kontuzji, a nasz trening będzie bardziej efektywny.

2. Ćwiczenia mięśni brzucha

Razem z mięśniami pośladków należą do głównej części treningu, ponieważ stabilizują naszą postawę.

Co nam dają regularne ćwiczenia mięśni brzucha:

  • łatwość w utrzymaniu poprawnej postawy
  • lepsze poczucie równowagi i własnego ciała
  • większą siłę

3. Ćwiczenia mięśni pośladków

Dzięki mocnym mięśniom pośladków możemy:

  • stać bez bólu przez dłuższy czas - razem z mięśniami brzucha stabilizują naszą postawę
  • chodzić przez dłuższy czas bez dolegliwości bólowych

4. Rozciąganie

Ćwiczenia rozciągające uspokajają i rozluźniają ciało po treningu fizycznym, a zatem – pozwalają na szybszą regenerację mięśni i uniknięcia zakwasów. Dbają także o ich elastyczność, co jest bardzo ważne, aby stawy zachowały pełną ruchomość, a mięśnie pracowały w pełnym zakresie ruchu. Pominięcie tej części treningu jest dużym błędem.

Ćwiczenia na ból kręgosłupa są jednym z etapów leczenia bólu pleców. 

Oprócz ćwiczeń przygotowanych przez fizjoterapeutę, nie zapominaj o dbaniu o siebie i odpowiedniej ilości ruchu.