Pomoc w nagłych sytuacjach

Pomoc w nagłych sytuacjach

Jak uzyskać pomoc w nagłej sytuacji?
rozwiń ˅
Pomoc w nagłej sytuacji można uzyskać dzwoniąc bezpośrednio do Hot Line Medicover (500 900 999).
 
Hot Line Medicover - to całodobowa infolinia medyczna, której dyspozytorzy:
 
  • organizują pomoc doraźną wskazując najbliższą placówkę medyczną, w której pacjent otrzyma odpowiednią pomoc
  • organizują lokalną interwencję zespołu Pogotowia Ratunkowego w przypadkach nagłych zachorowań lub wypadków
  • kierują na konsultacje do lekarza pomocy doraźnej
  • organizują wizytę domową - wizyty lekarzy pomocy doraźnej internistycznej lub pediatrycznej oraz wizyty pielęgniarki związane z wykonaniem zabiegu pielęgniarskiego zleconego przez lekarza Centrum Medicover

Dyspozytorzy medyczni pozostają do dyspozycji pacjentów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Jak uzyskać pomoc po godzinach pracy Centrów Medicover i Centrum Obsługi Klienta?
rozwiń ˅
Pomoc w nagłej sytuacji po godzinach pracy Centrów Medicover i Centrum Obsługi Klienta można uzyskać dzwoniąc bezpośrednio do Hot Line Medicover (500 900 999 - nowy numer!).
 
Jak ratować?
rozwiń ˅

O życiu poszkodowanego decydują pierwsze minuty. Udzielaj pomocy zgodnie z przedstawionymi instrukcjami:

1. Sprawdź, czy wokoło jest bezpiecznie!
2. Podejdź i sprawdź czy poszkodowany reaguje. Brak reakcji na głos i dotyk oznacza, że poszkodowany jest nieprzytomny. Wezwij zespół ratownictwa medycznego.
3. Oceń czy poszkodowany oddycha:
  Popatrz czy klatka piersiowa poszkodowanego unosi się.
  Brak oddechu lub oddech nieprawidłowy (np. sapanie, pojedyncze westchnięcia) oznacza nagłe zatrzymanie krążenia.
4. W miarę możliwości zapewnij sobie pomoc drugiej osoby.
5. Ułóż poszkodowanego na plecach, na twardym podłożu (rys. 1).

 

6.Rozpocznij uciskanie klatki piersiowej (rys. 2):
   - Punkt ucisku – na środku klatki piersiowej.
   - Uciskaj na głębokość co najmniej 5 cm.
   - Tempo uciśnięć co najmniej 100 razy na minutę.
   - UCISKAJ SZYBKO I MOCNO 30 RAZY.

 

7. Udrożnij drogi oddechowe poszkodowanego. Połóż jedną dłoń na czole poszkodowanego, palce drugiej dłoni pod brodę i odchyl jego głowę do tyłu (rys. 3).

8. Wykonaj 2 oddechy ratunkowe, używając maseczki (rys. 4):
  - Każdy wdech ma trwać 1 sekundę.
  - Ilość powietrza taka, aby uniosła się klatka piersiowa.
9. Kontynuuj uciskanie klatki piersiowej i oddechy ratunkowe do czasu:
  - Przyjazdu karetki pogotowia.
  - Powrotu funkcji życiowych (kaszel, poruszenie kończynami).
  - Wyczerpania sił.

Dopuszcza się prowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej tylko za pomocą uciśnięć klatki piersiowej, bez oddechów ratunkowych (technika Hands-OnlyTM). Uciskaj wówczas szybko i mocno bez przerwy.

Jeśli poszkodowany jest nieprzytomny skontaktuj się z Hot Line Medicover 500 900 999
Dyspozytor pomoże Ci w udzielaniu pomocy i wyśle karetkę pogotowia.
W przypadku problemów połączeniem prosimy o wybranie numeru 999 lub 112.

Algorytm opracowany jest zgodnie ze standardami AHA 2010. Niniejsze materiały nie zastępują szkolenia i treningu. Stanowią jedynie przypomnienie podstawowych wiadomości zdobytych w czasie szkoleń. Jeśli jesteś zainteresowany szkoleniem, treningiem bądź symulacjami ratowniczymi, skontaktuj się z Akademią Ratownictwa Medicover: akademia.ratownictwa@medicover.pl

Pogotowie Ratunkowe Medicover - obszar udzielania świadczeń
rozwiń ˅

Pogotowie Ratunkowe należy wezwać wyłącznie w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia lub w stanach nagłych, które mogą prowadzić do istotnego uszczerbku na zdrowiu. Decyzję o wyjeździe Pogotowia podejmuje dyspozytor medyczny.

Aby wezwać Pogotowie Ratunkowe, należy zadzwonić pod numer Hot Line Medicover (500 900 999 - nowy numer!). Dyspozytorzy medyczni pozostają do dyspozycji pacjentów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

 

Pogotowie Ratunkowe - obszar udzielania świadczeń:

Kraków, Warszawa Wrocław - Zapewniamy całodobowe usługi Pogotowia Ratunkowego Medicover.

Pogotowie Medicover udziela pomocy w następującym obszarze:

  • Kraków - w promieniu 30 km od budynku Sukiennice, Rynek Główny 1
  • Warszawa - w promieniu 30 km od budynku Intraco, ul. Stawki 2
  • Wrocław - w promieniu 30 km od Ratusza, Rynek - Ratusz 1

Karetki Medicover wyposażone są zgodnie z najnowszymi standardami. Umożliwiają transport pacjentów w różnym stanie klinicznym, włącznie ze stanami zagrożenia życia.
Transport pacjentów odbywa się pod opieką wysokokwalifikowanej kadry medycznej. W skład zespołu medycznego wchodzą trzy osoby: lekarz, pielęgniarz lub ratownik medyczny oraz kierowca - ratownik medyczny.


Pozostałe lokalizacje:


W miejscowościach, w których Pogotowie miejskie przyjmuje zgłoszenia od Medicover, dyspozytorzy Hot Line Medicover wezwą Pogotowie miejskie lub przełączą do niego rozmowę.
Tam, gdzie Pogotowie miejskie wymaga bezpośredniego kontaktu telefonicznego z poszkodowanym lub osobą z jego otoczenia, dyspozytorzy Hot Line Medicover poinformują rozmówcę o potrzebie bezpośredniego kontaktu z Pogotowiem miejskim (numer 999 lub 112).

Wizyty domowe - obszar udzielania świadczeń
rozwiń ˅

Umówienie wizyty domowej:

Aby umówić wizytę domową, należy zadzwonić pod numer Hot Line Medicover: 500 900 999. Dyspozytorzy medyczni pozostają do dyspozycji pacjentów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

 

Uprawnienia do wizyt domowych:

 W przypadku osób posiadających dostęp do usługi ‘opieka w miejscu zachorowania ze wskazań medycznych’, decyzję o realizacji wizyty domowej – na podstawie otrzymanych od pacjentów informacji - podejmuje dyspozytor medyczny Hot Line Medicover. W przypadku braku wskazań medycznych do realizacji wizyty domowej, lekarz dyżurny udzieli zaleceń i wskazówek dotyczących dalszego postępowania.

 

 

Obszar udzielania świadczeń:

 Wizyty domowe realizujemy w następującym obszarze:
  • Warszawa - w promieniu 30 km od budynku Intraco, ul. Stawki 2
  • Łódź - w promieniu 30 km od budynku Galeria Łódzka, Al. Piłsudskiego 15/23
  • Kraków - w promieniu 30 km od budynku Sukiennice, Rynek Główny 1
  • Katowice, Gliwice - w promieniu 30 km od Ronda im. Gen. Jerzego Ziętka
  • Wrocław - w promieniu 30 km od Ratusza, Rynek - Ratusz 1
  • Poznań - w promieniu 30 km od budynku PFC, Pl. Andersa 5
  • Trójmiasto - w promieniu 30 km od budynku Hala Oliwia, ul. Bażyńskiego 1 (z wyłączeniem Helu)
  • Lublin - w promieniu 30 km od Ratusza Miejskiego, Pl. Władysława Łokietka 1
  • Szczecin - w promieniu 30 km od budynku Centrum Pazim, Pl. Rodła 8
  • Bydgoszcz - w granicach administracyjnych miasta
  • Białystok - w granicach administracyjnych miasta

Dodatkowo, usługa ‘opieka w miejscu zachorowania ze wskazań medycznych’ jest realizowana przez wybrane placówki współpracujące.

Informacja o zakresie usług świadczonych przez placówki współpracujące podana jest na stronie www.medicover.pl w sekcji Placówki medyczne. Decyzję o realizacji wizyty domowej przez daną placówkę współpracującą, każdorazowo podejmuje lekarz tej placówki.

Osoby, które w ramach programu opieki Medicover posiadają dostęp do usługi ‘opieka w miejscu zachorowania bez wskazań medycznych’, mają prawo do wizyty domowej na życzenie.

Ambulatoryjna pomoc doraźna
rozwiń ˅

Potrzebujesz pomocy w nagłym przypadku? Zadzwoń na Hot Line Medicover 500 900 999!

Nasi konsultanci pozostają do Państwa dyspozycji 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Usługi Ambulatoryjnej Pomocy Doraźnej oferowane są:

  • bezpłatnie - wszystkim osobom uprawnionym do realizacji usług medycznych w ramach przysługujących im zakresów opieki medycznej z tytułu opieki abonamentowej lub ubezpieczeniowej Medicover.
  • odpłatnie - wszelkie usługi wykraczające poza zakres posiadanego abonamentu lub ubezpieczenia Medicover oraz te realizowane dla osób nieobjętych opieką Medicover są świadczone na zasadach jednorazowej odpłatności.
Warunki ubezpieczenia w podróży
rozwiń ˅

1. W ramach Grupowego Ubezpieczenia Zdrowotnego dla firm ( polisa numer 0202008091)(pobierz plik)
- zakres i sumy ubezpieczenia (pobierz plik)

2. W ramach Umowy Opieki Medycznej:

- obowiązujące dla Karty Niebieskiej Prestige, Srebrnej, Złotej i Platynowej - numer polisy 0202008053 (pobierz plik)
- obowiązujące dla Programów Opieki Medycznej w ramach OWŚU nr 1/2009 wprowadzonego do obrotu 15.04.2009 - numer polisy 0202008090 (pobierz plik)
- obowiązujące dla dostępnych Programów Opieki Medycznej dodatkowo zawierających wariant ubezpieczenia w Podróży w ramach wszystkich OWŚU wprowadzonych do obrotu począwszy od 14.03.2011 - numer polisy 0202008093 * (pobierz plik)

*Z uwagi na różne okresy podpisywania Umów prosimy o zweryfikowanie u Państwa Opiekuna Biznesowego lub Opiekuna Administracyjnego daty zawarcia Umowy oraz Programów opieki medycznej celem wyboru właściwego dokumentu.

 

Wstecz

Copyright © 2012  Medicover
Veloce.pl
realizacja: