E-Receptę lekarz może wystawić na wizycie w Centrum Medicover, podczas porady telefonicznej lub czatu. Możesz ją również zamówić w aplikacji Medicover OnLine.
Jak zamówić i pobrać e-Receptę w aplikacji Medicover OnLine?
w aplikacji mobilnej Medicover OnLine:
na stronie mol.medicover.pl – e-Recepty są dostępne od razu po zalogowaniu, w Panelu Pacjenta
- Zaloguj się do aplikacji Medicover OnLine. Jeśli jeszcze nie posiadasz hasła do aplikacji, zrobisz to w kilku prostych krokach za pośrednictwem bezpiecznego systemu bankowości internetowej. Obecnie rozwiązanie dostępne dla klientów:
PKO Bank Polski S.A.,
ING Bank Śląski S.A.,
Bank Pekao S.A.,
mBank S.A.,
Bank Millennium S.A.,
Credit Agricole Bank Polska S.A.,
Alior Bank S.A.,
VeloBank S.A.,
Santander Bank Polska S.A.,
BNP Paribas Bank Polska S.A.,
Banki Spółdzielcze Grupy BPS – Banki Spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS S.A.,
Banki Spółdzielcze Grupy SGB-Bank – Banki Spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z SGB-Bank S.A.:
Bank Ochrony Środowiska;
Bank Spółdzielczy w Brodnicy (BS Brodnica),
SKOK im. Franciszka Stefczyka,
lista banków jest cyklicznie rozszerzana.
- Wejdź na stronę medicover.pl i kliknij „Chcę odebrać hasło”.
- W zakładce „Moje zdrowie” wybierz pozycję „Leki i recepty” lub z menu bocznego wybierz „Leki i recepty”.
- Jeśli chcesz zamówić tę samą e-Receptę co dawniej, przejdź do zakładki „e-Recepty” i przy wybranej pozycji naciśnij „Zamów ponownie”. Jeśli chcesz zamówić e-Receptę na konkretny lek, kliknij przycisk „Nowe zamówienie” lub od razu przejdź do zakładki „Leki” i zaznacz interesujący Cię lek. Następnie naciśnij „Zamów e-Receptę”.
- Potwierdź informacje o zamówieniu oraz o swoim stanie zdrowia i naciśnij „Zamów e-Receptę”. Gdy lekarz wystawi Twoją e-Receptę, otrzymasz powiadomienie SMS.
Jak sprawdzić kod wystawionej e-Recepty?
- W aplikacji Medicover OnLine w wersji na komputer wystawione e-Recepty są widoczne od razu po zalogowaniu – na stronie głównej w Panelu Pacjenta.
- W aplikacji mobilnej kod e-Recepty sprawdzisz, wybierając w menu dolnym pozycję „Leki i e-Recepty”.
- W zakładce e-Recepty znajdziesz ostatnio wystawioną e-Receptę, a obok niej czterocyfrowy kod
poprzez Centrum Kontaktu z Klientem 500 900 500
Jeśli e-Recepta została zamówiona przez Centrum Kontaktu z Klientem:
- Oczekuj na sms potwierdzający wystawienie e-Recepty. SMS wysyłany jest od razu po wystawieniu przez lekarza e- Recepty i wysyłany na numer telefonu, który jest przypisany do pacjenta w bazie danych Medicover.
- Sprawdź 4-cyfrowy kod podany w SMS
E-Receptę możesz zrealizować w dowolnej aptece. Korzystając z e-Recepty nie musisz posiadać jej papierowej wersji. Wystarczy, że podczas wizyty w aptece podasz swój numer PESEL oraz 4-cyfrowy kod dostępu podany na e-Recepcie.
Jeśli posługujesz się paszportem i nie posiadasz numeru PESEL musisz odebrać wydruk e-Recepty w recepcji Centrum Medicover.